A legnagyobbak között a Mazda

010

Hatalmas meglepetéssel készült ebben az évben Európának a Mazda. Még idén hazánkban is megjelenik egy olyan új típus, amelyet korlátozott darabszáma miatt csak a legkiváltságosabb megrendelők érhetnek majd el. Ráadásul ritkaságán túl is jó üzletnek ígérkezik a legújabb Mazda.

Még az 1990-es évek végén kezdődött a nagyméretű szabadidő-autók karriere, amikor az 1990-es évek közepén megjelent kisebb, kompakt SUV-k sikerét látva, a prémiummárkák gyártói is elérkezettnek látták az időt saját típusaik megalkotásához. A Mazda 2000-ben csatlakozott a szabadidő-autót kínáló márkák táborához, ekkor mutatta be ugyanis Tribute típusát. Akkoriban ez elsősorban a Toyota RAV 4 és a Honda CR-V mellett versengett a vevők kegyeiért.

A kompakt szabadidő-autók között ritkaságnak számított a Mazda Tribute háromliteres, V6-os benzinmotorja
A kompakt szabadidő-autók között ritkaságnak számított a Mazda Tribute háromliteres, V6-os benzinmotorja
A Mazda CX-5 az Év Autója díjat is elnyerte 2012-ben, Japánban
A Mazda CX-5 az Év Autója díjat is elnyerte 2012-ben, Japánban

A Tribute első generációjának búcsúzásával, 2006-ban két új szabadidő-autót is piacra dobott a Mazda. Ezek mindegyike jóval nagyobb és igényesebb kivitelben készült, mint a következő generációjával egyes piacokon ismét feltűnt Tribute. Európa kapta a tengerentúlon legfeljebb középméretűnek mondott, ötszemélyes CX-7 típust, míg elsősorban az USA piacára érkezett az ott is teljes értékűnek, illetve „teljes méretűnek” nevezett, hétszemélyes CX-9. Ebből az összesen háromtagú SUV-kínálatból először a Tribute tűnt el – immár végleg –, átadva helyét a legújabb Mazda6 stílusában megformált CX-5-nek.

030

Húszcolos kerekeken gördül a Mazda legnagyobb típusa
Húszcolos abroncsokon gördül a Mazda legnagyobb típusa

A Mazda CX-5 feltűnésével egy időben a CX-7 gyártása befejeződött, vagyis a CX-5 egyszerre tölti be a Tribute és a CX-7 utódjainak szerepét. A CX-9 pedig – folyamatos megújulás közepette – továbbra is csak a tengerentúl kiváltsága maradt, legalábbis Európa nem kapott belőle. Eddig. Hamarosan ugyanis az öreg kontinensre hajózik egy kisebb mennyiség, amelyből a magyar kereskedőkhöz is eljut néhány darab CX-9. Ezek a modellek már a Mazda jelenlegi formavilága szerint megújult külsővel érkeznek Európába, igazi nagy szabadidő-autóhoz illő, 3,7 literes, V6-os motorral. Összkerékhajtás segít a 277 lóerős teljesítmény és a 367 newtonméteres forgatónyomaték útra juttatásában, a hatfokozatú automatikus sebességváltó jóvoltából minden körülmények között elegáns módon.

040

Egyebek mellett az Audi Q7 vetélytársaként jelenik meg a Mazda CX-9
Egyebek mellett az Audi Q7 vetélytársaként jelenik meg a Mazda CX-9

Több mint ötméteres hosszúságával valóban a legnagyobb szabadidő-autók között lép itthon is piacra a Mazda CX-9, utasterében elegendő helyet kínálva akár hét személy részére. A Mazda legnagyobb, impozáns, bő kéttonnás SUV típusa így igazán kellemes, kényelmes partner, ideális utazóautó hosszú túrákhoz is. Felszereltsége ugyancsak méretéhez méltóan nagyvonalú, hiszen felvonultatja a márkától megszokott biztonsági arzenált, azaz például a holttérfigyelő, a keresztforgalmat és az autó mögötti forgalmat figyelő, valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszereket. A kényelmi kiegészítők között pedig egyebek mellett a memóriás, motoros mozgatású, fűthető és bőrbevonatú ülések, a navigációs rendszer és az igényes, tíz hangszórós Bose audiorendszer éppúgy megtalálható, mint a kulcs nélküli nyitás-indítás vagy a háromzónás (!) klímarendszer.
Az Autó Mirai Kft. szalonjaiban (Bp. XI. kerület Budafoki út és Bp. III. Vörösvári út) már meg is lehet rendelni a típust, korlátozott darabszámban. A gépkocsi ára rendkívül kedvezőnek ígérkezik, tervezetten bruttó 13 millió forint alatt marad!

050

 

Várhatóan még idén hazánkba is megérkezik a kedvező áron kínált Mazda CX-9
Várhatóan még idén hazánkba is megérkezik a kedvező áron kínált Mazda CX-9