Sebességrekorder Mazda6

rec_010Bár hazájában korántsem olyan népszerűek a dízelmotorok, mint Európában, azért a Mazdának így is sikerül olyan példányokat fejlesztenie és gyártania a gázolajégető erőforrásokból, amelyek a versenypályán ugyanúgy megállják a helyüket, mint a hétköznapokban. Sőt, rekorddöntésre is kiválóan alkalmasak, mint legutóbb.

Három dízelmotoros Mazda6 húsz FIA rekordot döntött meg Németországban, egy kellemes októberi hétvégén. A 2,2 literes, 175 lóerős SKYACTIV-D erőforrással ellátott modellek 24 órán keresztül rótták a köröket a papenburgi oválpályán. Egyetlen nap alatt több mint 5300 kilométert megtéve az élen haladó Mazda6 221,072 kilométer/órás átlagsebességgel állított fel új rekordot a sorozatgyártású, 2,0-2,5 liter lökettérfogatú erőforrással hajtott dízel személyautók kategóriájában. Fantasztikus teljesítmény egy – a gyári adatok szerint – 223 kilométer/óra végsebességű autótól. A másik két Mazda6 is hasonló, 220 kilométer/óra feletti átlagsebességgel száguldott, hiszen a harmadik is csupán 0,89 kilométer/órával maradt el az első autó eredményétől. Ez is jól mutatja, hogy a hátrébb indulók nem profitáltak az előttük haladó szélárnyékából, hiszen ez egyébként is tiltott a sebességrekord-döntési kísérletnél.

A 220 kilométer/óra feletti átlagsebesség jól mutatja, hogy 24 órán keresztül padlógázzal rótta a köröket a három dízel Mazda6. Mindezt bármiféle meghibásodás nélkül teljesítették
A 220 kilométer/óra feletti átlagsebesség jól mutatja, hogy 24 órán keresztül padlógázzal rótta a köröket a három dízel Mazda6. Mindezt bármiféle meghibásodás nélkül teljesítették

Így tehát mind a három autóval megdöntötték a kategória korábbi, 209,824 kilométer/órás rekordját és ezzel együtt számos egyéb rekordot is. Pedig az egymást másfél óránként váltó sofőrök közül korántsem mindenki számított profinak, sőt. Az autókat az Európai Unió hét országából érkezett összesen 23 sofőr vezette, köztük újságírók, és – egy tavaly tavasszal indított kampány részeként – Mazda-rajongók is beülhettek a volán mögé ebben a nem mindennapi megmérettetésen. A boxban sem versenyeken edződött szerelők várták a bukócsővel és versenyülésekkel ellátott autókat, hanem különböző márkakereskedők dolgozói. Így ez a rekorddöntés igazán a Mazda elhivatott híveinek eredménye. Rajtuk kívül persze az autók és így a SKYACTIV technológia is kivette részét a sikerből, ismét bizonyítva a Mazdák strapabíróságát és megbízhatóságát. Érthető a szűnni nem akaró lelkesedés a márka dízel termékei iránt is, hiszen a Mazda vásárlói közül egyre többen választják a világ legalacsonyabb – 14:1 – sűrítésű dízelmotorját.

A dízel Mazda6 már korábban is nyert: Indianapolisban tavaly láthattak először dízelmotoros versenyautót győzedelmeskedni, szintén egy Mazda6 SKYACTIV-D személyében
A dízel Mazda6 már korábban is nyert: Indianapolisban tavaly láthattak először dízelmotoros versenyautót győzedelmeskedni, szintén egy Mazda6 SKYACTIV-D személyében