Felszállásra készen

Sokszor említettük már a Mazda azon törekvését, amely szerint a prémiumnak nevezett „autós réteghez” kíván csatlakozni. Mármint, hogy kedvenc márkánk neve is bukkanjon elő az emberek agytekervényeinek erdejéből, amikor például egy beszélgetés során elhangzik a prémium személyautó kifejezés. Egy friss felmérés alapján a Mazda szépen halad ezen az úton is.

Mi szükséges ahhoz, hogy egy járműre prémiumként tekintsenek az emberek? Nyilván rengeteg minden, de az a minimum, hogy tartósan kiváló minőségű és kompromisszummentesen használható legyen. Vagyis, ha felmerül egy adott termék – jelen esetben az autó – megvásárlásának gondolata a vevő fejében, akkor csupán a márkára gondolva az jusson az eszébe, hogy „abból nem lehet baj, ha ezt a márkát választom”. Mert megbízható, jó minőséget ad és szinte garantáltan megtalálja benne mindenki, amit keres,. Azt gondolhatnánk a fenti leírás alapján, hogy a Mazda már most prémiummárka, hiszen megfelel ennek az erősen egyszerűsítő kritériumrendszernek. Mégis, a Mazda saját értékítélete alapján is most még a fejlődés szakaszában tart a prémiummá válás útján. Vajon mi kell még? Talán további néhány évtized? Aligha ezen múlik a siker, hiszen a Mazda már meglehetősen régóta gyárt jó minőségű személyautókat, és típusai elismerten megbízhatóak. Ráadásul az 1980-as évek végén alapított Lexus például lényegesen fiatalabb márka, mint a Mazda és a tengerentúlon egyértelműen a prémiummárkák közé sorolják. Igaz, hogy kifejezetten ezzel a céllal is hozta létre a Toyota.

A SKYACTIV technikát és a KODO formavilágot a tengerentúlon is elismerés övezi
A SKYACTIV technikát és a KODO formavilágot a tengerentúlon is elismerés övezi

Nem véletlenül említettük példaként a Lexust, ugyanis éppen ez a márka előzi meg egyedül a Mazdát az amerikai ConsumerReports magazin egyik friss felmérésében. Ebben az észak-amerikai autópiac termékeit vizsgálták a fogyasztók szemszögéből nézve. Vagyis éppen arra a kérdésre keresték a választ, hogy melyik az a márka, amelyiknek termékeit – úgy általában – bátran ajánlhatják a fogyasztóknak. Miért? Természetesen azért, mert típusai mindazt tudják, amit a vásárlók elvárnak egy új autótól: jó minőségűek, képesek kielégíteni a legtöbb autós igényeit és mindezt hosszú távon nyújtják, azaz megbízhatóak. Ugye, hogy mennyire összevágnak ezek a képzeletbeli prémiumvásárló alapelvárásaival? Nos, ezek alapján a Mazda a második legjobb márka a tengerentúlon, megelőzve szinte az összes prémiummárkát. A rangsort az autók teszteredményei és megbízhatósága alapján állította össze az amerikai szervezet. Ez az eredmény is megerősíti a Mazda eddigi fáradozásait a róla alkotott kép javítása érdekében, amit elsősorban az elmúlt években szinte teljesen megújult típuspalettájával ért el. Mi pedig csak szurkolni tudunk, hogy a továbbiakban is sikeresen folytatódjon a Mazdánál ez a munka és élvezhessük annak gyümölcseit.

Az USA piacán is elsősorban a Mazda3, a Mazda6 és a CX-5 modelljeinek köszönheti sikerét a Mazda
Az USA piacán is elsősorban a Mazda3, a Mazda6 és a CX-5 modelljeinek köszönheti sikerét a Mazda