Szorosabbra fűzte kapcsolatát a Mazda a Toyotával. Ugyanis hosszú távú megállapodást kötött a Mazda Motor Corporation és a Toyota Motor Corporation. A cél „az erőforrások hatékonyabb kihasználása”. Úgy legyen.
Eddig is több mint kiváló partneri viszonyt ápolt egymással a Mazda és a Toyota, hiszen jelenleg talán a japán óriás a Mazda „legjobb barátja”, legalábbis amióta eltávolodtak egymástól a Forddal. Mi is írtunk már a korábbi együttműködés gyümölcseiről, például a csak Japánban forgalmazott „Priusos” hibridhajtású Mazda3-ról és a Toyota márkájaként Észak-Amerikában létező Scion emblémás Mazda2-ről is.
A május 13-án aláírt hosszú távú technológiai megállapodás azonban nem csupán egy-egy közös modellről szól, hanem jóval többről, de a lényeg, hogy „mindkét fél számára előnyös”. A megállapodás eredményeként ugyanis – a hivatalos tájékoztató szerint – „a két vállalat erőforrásai, termékei és technológiái jobban hasznosulnak, így az együttműködés keretében érdekesebb autók épülnek majd”. Tulajdonképpen az eddigi két modell esetében is ez történt, de a jelek szerint a Mazda és a Toyota tovább kívánja mélyíteni kapcsolatát. Még egy közös bizottságot is létrehozott a két vállalat „a közös erősségek és a közösen hasznosítható területek feltérképezésére”, vagyis, hogy jobban megismerjék a másik fél munkásságát.
Azt azonban már most elárulták, hogy az együttműködés középpontjában a környezetet kevésbé terhelő technikai és biztonsági megoldások állnak. Nem mintha ez nem lett volna egyébként is kitalálható. Igaz, a sikeres formatervezés témakörében is egészen biztosan tudnának újat mondani a Mazda mérnökei a Toyotának, ám ez valószínűleg mégsem történik majd meg. Sokkal inkább a károsanyag-kibocsátás további leszorításának mikéntjeiről folyik majd a diskurzus. Hiszen a Toyota szép eredményeket ért el az alternatív üzemanyagok és hajtási megoldások terén, míg a Mazda éppen ennek ellenkezőjére helyezte a hangsúlyt fejlesztéseiben. Úgy gondolták a Mazda mérnökei, hogy bizony van még mit fejleszteni a belsőégésű motorokon. Tehát nem kell feltétlenül fáradt nyugdíjasként kezelni őket és villanymotort vagy turbófeltöltőt adni támogatóként a benzinmotor mellé, mert magukban is hatékonyak tudnak azok (is) lenni egy kis wellness-kúrával. Ez a wellness-kezelés a SKYACTIV technológia, amely nem csupán bevált, hanem kifejezetten meg is hozta gyümölcsét, olyannyira, hogy a jelek szerint a nagy japán testvér figyelmét is felkeltette, mi folyik a Mazdánál. Érthető.
Ugyanakkor nyilván a Mazda is tudja, hogy ha fenn akarja tartani lendületét az emelkedésben, akkor bővítenie kell a kínálatát. Egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy például csak Japánban forgalmazzon hibrid modellt és örökre kimaradjon a hibridhajtású járművek tengerentúli piacáról, amely egyre bővülő és egyre inkább kecsegtető terület. Hiszen Észak-Amerikában mindenért rajonganak, amit villanymotor, vagy az is hajt, és egy SKYACTIV motorral kombinált hibrid akár újabb lendületet adhat a Mazdának. Persze mindez csupán ötletelés a mostani együttműködés lehetséges jövőbeli hatásairól. Annak örülhetünk, hogy a vásárlók egészen biztosan csak az előnyeit élvezhetik a kooperációnak, így kíváncsian várjuk az eredményeket, hátha azok már ide, Európába is eljutnak majd.
One thought on “Mindenkinek jó”
Comments are closed.