Felfokozott érzelmek

Megszokhattuk már, hogy a Mazda szinte minden évben előrukkol egy-egy igazán szemkápráztató négykerekűvel valamelyik jelentős autószalonon. Az idei Tokiói Autószalonra azonban mindjárt két tanulmányautót is vitt kedvenc márkánk. Mindkettő döbbenetes, a szó legjobb értelmében.

Persze, oké, elfogultak vagyunk, mégis ki merjük jelenteni, hogy egészséges szépérzékkel megáldott humanoid aligha megy el ámulat nélkül a Mazda legújabb két tanulmányautója mellett. Szerintünk ezek közül egy is elég lenne a látogatók odavonzására, nemhogy kettő. Sőt, nem is értjük, hogyan lehet a másikra figyelni, mert nekünk nehezen sikerült levenni a tekintetünket arról, amelyikre először néztünk. A piros KAI CONCEPT és a szürke VISION COUPE egyaránt magáért beszél, és valóban ez is a céljuk. Mindkettő stílustanulmány, amelyek a márka leendő típusainak megjelenését hivatottak előrevetíteni. Mellesleg a sorozatgyártáshoz közelebb álló KAI nevének jelentése „az úttörő”. Szerintünk a Mazda mérnökeinek nagyon hatékonyan sikerült tátott szájjal pislogó gyerekeket faragnia meglett felnőttekből, akik alig várják már a „karácsonyt” – vagyis azt a napot, amikor ezek a tanulmányok sorozatgyártásúként megvalósulnak.

20 collos kereken gördül a Mazda legújabb kompakt tanulmánya
A KAI négyszemélyes,…
…karosszériája 4,42 méter hosszú,…
…míg szélessége 1,855 méter,…
…magassága 1,375 méter,…
…tengelytávja 2,75 méter
A KAI a Mazda3-hoz hasonlóan orrmotoros és elsőkerék-hajtású
A KAI mozgatásáról már SKYACTIV-X motor gondoskodik
A Mazda KAI tanulmány a KODO formanyelv új vonalait jeleníti meg kompakt ötajtós formában. Tehát minden bizonnyal ilyesmi külsővel érkezik majd az új Mazda3

Szinte mindegy is, hogy konkrétan ezek a tanulmányautók valóban megvalósulnak-e, vagy sem, hiszen vonalaik úgyis visszaköszönnek majd a jövő Mazda típusain. Aligha van okunk elégedetlenkedni kedvenc márkánk sorozatgyártásúvá érett termékeinek megjelenése kapcsán, hiszen mindegyikre öröm ránézni ma is. A most bemutatott tanulmányok pedig bennünket is megnyugtattak afelől, hogy a jövőben ugyancsak hasonló elégedettségre számíthatunk.
A VISION COUPE nevében is kötődik a korábban bemutatott RX-VISION tanulmányhoz, ám az új már négyajtós. Részleteivel és utasterének kidolgozásával ez már közelebb állónak tűnik a sorozatgyártású modellekhez, mint az RX-VISION. A tervezők szándéka szerint az R360 és R130 kupéknak éppúgy emléket állítanak, mint a japán esztétikának.

Ha csak a VISION COUPE arányait örökli a következő – egyes források szerint hátsókerék-hajtású – Mazda6, már akkor is elégedettek lehetünk

A Mazda VISION COUPE utastere a külső és belső teret „összemosó” hagyományos japán „ma” építészetre utal

Pusztán megjelenésükben is lenyűgözőek a Mazda legújabb tanulmányautói, ám nyilván mindenki arra vágyik, hogy sorozatgyártásúvá váljanak. Az ehhez szükséges műszaki előrelépés érdekében dolgozta ki a márka a jövőre vonatkozó terveit tartalmazó Fenntartható Zoom-Zoom 2030 projektet. Ennek jegyében pedig a mérnökök gőzerővel dolgoznak a benzinmotor és a dízelmotor előnyeit egyesítő új erőforráson. A SKYACTIV-X elnevezésű erőforrás már a KAI tanulmányban is ott lapul, és remélhetőleg testközelből is mielőbb megtapasztalhatjuk kiválóságát. A jövőre vonatkozóan a Mazda korábban úgy fogalmazott, hogy „a KODO formanyelv még inkább művészi szintre emelésével olyan magukkal ragadó egyéniséget sugároznak majd az új Mazda modellek, ami még a járókelők érzelemvilágát is gazdagítja”. A legújabb tanulmányok láttán ez immár még inkább biztosra vehető. A SKYACTIV-X erőforrásról pedig az alábbi videó árul el további részleteket.