Robotizált szülőszoba

Örömteli napra virradt! Ma bepillanthatunk a Mazda Jamagucsi prefektúrában található hofui autógyárának kulisszái mögé. No, nem csak úgy céltalanul tengeni-lengeni, hiszen arra a japán pedantériát ismerve esélyünk sem lehetne, hanem meglesni a Mazda6 gyártását. A hirosimai központtól 123 kilométerre délnyugatra található üzemkomplexum jelentette sokáig a Mazda második lábát. Két nagy részre osztható, az egyik mai filmünk színhelye, a Nishinoura kerületben található, közel nyolcszázezer négyzetméteres autógyár, a másik pedig a Nakanoseki kerületben működő, 537 ezer négyzetméteres sebességváltógyár, röviden ide is bepillanthatunk. Hogy még tovább bonyolítsuk a dolgot, a Nishinourainak is két része van. A H1 üzem, ahol a Mazda2, Mazda3, és a CX-3 gyártása zajlik, valamint a H2, ahol a Mazda6 és a CX-5 készül.

A Mazda százesztendős fennállásának emlékére készült limitált modell
Akkor is szeretnénk, ha csupán a külsejéből élne, azonban a szépség mögött az egyik legkiválóbb, japán technika rejtőzik

Örömteli, hogy az ilyen témájú kisfilmeknél gyakori förtelmesen elcsépelt „zene” helyett itt a gyártás valódi hangjai hallhatóak a háttérben. Természetesen az egyik leglátványosabb jelenetről, az „esküvőről” sem maradunk le. Világszerte így hívják azt a folyamatot, amikor a teljes hajtáslánc és futómű találkozik a karosszériával és onnantól – jó esetben –örök egységet képeznek. A karosszéria a „hatostól” szinte elválaszthatatlan, lassan kultikus Soul Red Crystal fényezésben készült a lagzira. Pedig a KODO formanyelvnek köszönhetően a csodás Mazda6 talán még Trabant Hódbarnában (Biberbraun) is jól festene. És ez nagyon nagy szó, hiszen tudjuk, hogy az a borzalmas árnyalat nem a kedves rágcsálóra hasonlított.

Nem lehet betelni a szépségével! Ez a Soul Red Crystal színárnyalatra is igaz

Ott, ahol nem robotok, hanem manufakturális munka folyik olyan nyugodt precizitással dolgoznak a munkások, mintha éppen egy szinkronúszó kűrt adnának elő a jövőévi tokiói olimpiára készülve. A legapróbb munkafolyamatot is a hatékonyság, valamint a tökéletes minőségre való törekvés vezérli. Mindezt azért, hogy végül minden Mazdában benne legyen a ló és lovasa közötti tökéletes harmónia, a Jinba Ittai!