Pontosan három év és három hónap kellett ahhoz, hogy Barátunk új kora óta nyomon követett Mazda3-asa elérje a százezer kilométeres futásteljesítményt. Fontos fordulópont ez egy autó életében, régebben ilyenkor fordult át először a kilométer-számláló nullára. Ám Barátunk Mazdája még most is minden szempontból újszerű állapotnak örvend. Nem is volt szükség más beavatkozásra a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében végzett időszakos karbantartáson, mint a motorolaj és az olajszűrő cseréjére.
Szinte kilométer-pontossággal százezres futásteljesítménnyel gördült be Barátunk Mazda3-asa április 24-én délután a Mazda Centrum műhelyébe, ám ennél is lényegesebb, hogy teljesen panaszmentesen. A legutóbb elvégzett szoftverfrissítés óta a fedélzeti információs és szórakoztató rendszer is hibátlanul működik, megszűnt a korábban olykor előfordult akadozás, lefagyás.
A szerviz szerelője gondosan átvizsgálta a járművet, és a futómű állapotát kifogástalannak találta, a még gyári fékbetétek, illetve féktárcsák sem szorultak cserére, az összes világítóberendezés tökéletesen működött, az ablaktörlők megfeleltek, valamint a hűtőfolyadék fagyáspontja is rendben volt. Csupán a gumiabroncsok nyomásán kellett egy-két tizedet állítani.
A levegőszűrő gyárilag előírt csereperiódusa negyvenezer kilométer, ám korábban az olajcserés szervizek alkalmával már szemmel láthatóan is annyira szennyeződött volt a szűrő, hogy Barátunk minden alkalommal ezt is kicseréltette. Ezúttal viszont jóval tisztább maradt húszezer kilométer után a szűrő, így a Mazda Centrum szerelőjének javaslatára elég volt sűrített levegővel kifújni, és visszatenni.
A motorolaj és az olajszűrő cseréjével együtt mindez szűk egy órát vett igénybe, és Barátunk máris folytathatta a Mazda3-as kilométereinek gyűjtését. Az autó azóta már élete második százezer kilométeres etapját futja, legközelebb pedig húszezer kilométer múlva kell ellátogatnia a szervizbe.