Már mi magunk is többször foglalkoztunk vele, hogy vajon milyen formát ölt majd az MX-5 következő generációja. Azt már két éve tudjuk, hogy az Alfa Romeo is épít majd egy saját típust a következő generációs MX-5 padlólemezére, valamint azt is, hogy az olaszok saját motorral hajtják majd a Hiroshimában készülő roadsterüket.

Egyedi forma, sportos egyterű, dinamikus menettulajdonságok, minden szeglettel számoló helykihasználás, praktikus részletek… Az 1991-es Mazda Gissya tanulmány esetében ezek nem csupán üres marketingfrázisok.

Párizsban debütált 2008-ban a Mazda Kiyora tanulmányautó, a márka környezetbarát városi autóról elképzelt jövőjét bemutatva. Elsőre érdekes lehet az időzítés, hiszen alig egy évvel korábban dobták piacra a Mazda2 második generációját. Ám ugyancsak szinte vele egy időben vett új lendületet az első Mazda6-tal megjelent Zoom-Zoom filozófia, a Fenntartható Zoom-Zoom, ami éppen a környezettudatosságot helyezte előtérbe.

Egy kis aprósággal szeretnénk kedveskedni a Mazda rajongóknak. Ráleltünk ugyanis a Mazda japán oldalának arra a részére, ami sokunk számára hiánypótló szerepet tölthet be. A bejegyzés végén található oldalról ugyanis mobil eszközeitekre, vagy számítógépetekre tölthettek le háttérképeket.

A Mazda történelmét kutatva számos érdekes tényre, és kiemelkedő teljesítményre bukkanhatunk. Mai bejegyzésünkben összegyűjtöttünk 15 olyan különleges információt, amely sokak számára lehet ismeretlen. Legelső, leggyorsabb, legnagyobb Mazdák, és egy kis töri óra a folytatásban. 

Tanulmányautókról szóló sorozatunk mai epizódjában a japán gyártó több mint negyven évvel ezelőtt bemutatott sportkocsijával ismerkedhettek meg. Az RX500, ugyan komoly műszaki fejlesztések tesztelésére volt hivatott, az általa nyújtott látvány ennyi idő után is megdobogtatja az autórajongók szívét.

Úgy döntöttünk, időről-időre mutatunk Nektek egy Mazda tanulmányt. Elsőként rögtön az elmúlt évtizedek legszebb tanulmányautóját (persze mi elfogultak vagyunk). 2010-ben mutatkozott be a Mazda Shinari névre keresztelt víziója. A gyártó új autóinak formanyelvét, és a mögötte megbúvó tervezési filozófiát prezentáló jármű nem csupán egy jövőbe tekintő, túlzó fantáziálás volt, öröksége mára kézzel fogható: ő volt […]

A 2014-es genfi autószalonon mutatkozott be a Mazda legújabb technológiai demonstrációjaként – és egyben a Mazda2 következő generációjának alapjaként – szolgáló kisautó tanulmánya. A Hazumi az első olyan autó, amelyben egyszerre találkozhatunk a gyártó négy kulcsfontosságú fejlesztésének eredményeivel.

A tanulmányautó-készítés bevett- és népszerű szokás a járműiparban. Ebben a „műfajban” nincsenek megkötések: a forradalmi megoldásokat, jövőbe mutató formatervezési irányelveket, és néha teljesen új járműkategóriákat prezentáló modellek megjelenésének csak a mérnökök képzelőereje és a projekt költségvetése szab határt. Néhány évvel ezelőtt – a fiatalok végtelen fantáziájára alapozva – a Mazda egy csapat egyetemistára bízta egyik […]

Egyre több információ szivárog ki a 2015-ben bemutatkozó új Mazda MX-5-ről. Legutóbb, néhány nappal ezelőtt, a brit Autocar magazin számolt be új és meglepő részletekről.