Szerencsés flótás

Biztosan mindenkinek mondták már legalább egyszer az életben, hogy „merj nagyot álmodni”. Sokan szót is fogadnak, és közülük kerülnek ki azok, akik el is érik céljaikat, vagy valamilyen tekintetben kiemelkednek környezetükből, mert sikerül a legjobbá válniuk a saját területükön. E bejegyzés főhőse is minden bizonnyal ilyen ember, tehát nem arról van szó, hogy ha egy Mazda nagyot álmodik, akkor Koenigsegg lesz belőle.

El tudod képzelni, hogy teljesen hivatalos, legális munkaként szédítő sportkocsikat vezetsz naphosszat, és ezért még fizetést is kapsz? Próbáld csak meg, használd kicsit a fantáziádat, képzeld el, hogy milyen autóban ülnél egész nap szívesen. Oké, értem, hogy éppen a Mazdablogot olvasod és máson sem jár az eszed, most mégis arra biztatunk, hogy rugaszkodj el egy kicsit a valóságtól, hiszen a Mazda sem gyárt mindenféle autót. Szóval legalább magadnak bevallhatod, ha lelked legmélyén Te valójában a motorháztetője alatt több száz, sőt ezer lóerős ménest hordozó négykerekűt terelgetnél napi rendszerességgel. Miért ne, egyszer élünk.
Hiszen éppen ezt teszi például a Koenigsegg sportautógyár vezető tesztpilótája, Robert Serwanski is. Bő ezer lóerős hipersportkocsikkal furikázik nap mint nap, fel s alá, hogy töviről hegyire megismerje őket, „kitapogassa” határaikat, jobbnál jobb köridőket fusson velük a számukra méltó verseny- és tesztpályákon. Majd tapasztalatait megosztva a mérnökökkel, munkája eredményeként tudják a derék mesterek még gyorsabbá, még pontosabban irányíthatóvá, még élvezetesebben vezethetővé finomítani a Koenigsegg ritka modelljeit. Mindezeknek köszönhetően válnak a svéd gyár termékei még kívánatosabbá saját vevőik körében. Szóval semmi különös nincs ebben, hiszen ugyanaz megy ott is, mint a Mazdánál, csak kisebb mennyiségben, nagyobb teljesítménnyel, laposabb karosszériában. Akkor meg minek került szóba ez az egész téma?

Az MX-5 legalább biztosan gazdaságosabb, mint egy Koenigsegg
Az MX-5 legalább biztosan gazdaságosabb, mint egy Koenigsegg

Hát éppen a munkája kapcsán jutott eszünkbe Robert Serwanski, hiszen ilyenkor, nyáron mindenki próbálja kipihenni az év fáradalmait, így nyilván ő is. Pláne azért, mert állítólag Serwanski úr napi közel 200 kilométert ingázik a munkahelyére – talán mégsem jár be minden nap? Nem tudjuk, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mivel jár dolgozni. Eláruljuk, hogy nem Koenigsegg modellel, hanem bizony nem mással, mint egy Mazdával! Igen, egy szép új Mazda3 vezetőülésébe huppan be reggelente és szintén oda ül át munkája végeztével a Koenigsegg valamely modelljéből. Még az is tudható, hogy Mazda Hármasát dízelmotor hajtja és automatikus sebességváltós. A kényelem további fokozása érdekében, no meg a biztonság jegyében, a távolságtartós sebességrögzítő és a vészfékasszisztens sem hiányzik a Titanium Flash metálfényezésű kompakt Mazdából. Robert nagyon szereti Hármasát, nem is kérdés, hogy elsősorban az autó vezethetősége miatt. Nyilván kedvező tapasztalatokat szerzett a garázsában már régebb óta pihenő másik Mazdával, egy harmadik generációs MX-5-tel. Ez utóbbit éppen mostanában tervezi lecserélni az MX-5 legújabb nemzedékére, nyilván szintén nem véletlenül.

Ugye, nincs is annál jobb, mint kényelmesen elnyújtózni a fárasztó munkanap után egy Mazda3-ban?
Ugye, nincs is annál jobb, mint kényelmesen elnyújtózni a fárasztó munkanap után egy Mazda3-ban?