Mennyei autók

Még tavaly novemberben zajlott Las Vegasban a SEMA Show, ahol elképesztő autócsodák várták a nagyközönséget. Közülük is kiemelkedett két frissen bemutatott új Miata-típus és az a 4 tárcsás Mazda RX-7 AWD, amit Rob Dahm és csapata rakott össze.

Rob már korábban is készített hasonló autókat, de mindig úgy érezte, hogy a hihetetlen sebesség oltárán túl sokat kellett feláldoznia. Noha a járművek az egyenes szakaszokon rendkívül gyorsak lettek, Rob olyan kiegyensúlyozott gépet akart megalkotni, amit a vezető teljesen uralma alatt tart és ezáltal élménnyé teszi a vezetését. Mindezt úgy, hogy megőrizze a Jujiro Matsuda által alapított, és a perzsa istenről Ahura Mazdáról elnevezett cég szellemét.
Úgy látszik, a régi álom lassan megvalósul és sikerül összerakni egy olyan autót, ami nem ismer kompromisszumot semmilyen téren. Dahm hosszú évek munkáját fektette a tökéletes Mazda megalkotásába és a SEMA közönsége szerint úgy tűnik, jó úton jár.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

Természetesen, nem a négytárcsás RX-7 volt az egyetlen dolog a SEMA Show keretein belül, ami a Japán ipar egyik csodájával volt kapcsolatos.
Bemutattak ugyanis két új Miata típust, a rendkívül könnyed MX-5 Miata Speedster Evolution és a MX-5 RF Kuro modelleket. Előbbi autót már korábban is láthattuk, a múlt század ötvenes éveit idéző könnyű sportjárgány mindössze 943 kilogrammot nyomott a mérlegen, de a kaliforniai Irvine-ban székelő Mazda Design Americas csapata az elmúlt év során tovább dolgozott rajta, hogy még könnyebbé tegyék. A 12 kilós akkumulátort például egy Braille GreenLite G20 lítium-akkumulátorra cserélték, ami alig két kilót nyom.

Végül sikerült további fél mázsát lefaragniuk az autó teljes tömegéből, így az MX-5 Speedster Evolution kevesebb mint 900 kg tömegű lett. A villámgyors, ugyanakkor elsőrangú vezetési élményt nyújtó Miata egyébként többek között 225/45R17 abroncsainak köszönheti példaértékű úttartását.
A 2017-ben piacra kerülő MX-5 RF Kuro az MX-5 Global Cup által megkezdett ösvényen halad. A felfüggesztése állítható, többek között ezért is hasonlítják a szakértők leginkább egy, a nyílt óceán vizeiben cserkelő cápához. A szaténfekete autó után valószínűleg mindenki megfordul majd, amikor végigsiklik az utcákon.

Comments are closed