Márkateremtő

Megemlékeztünk már a Mazda RX-7 negyvenedik születésnapjáról, egy nézőpontot viszont akkor nem említettünk. Valamint sok új csodás fotót és egy kihagyhatatlan videót is kiadott a Mazda az évforduló alkalmából, amit most muszáj megosztanunk.

Mivel 1978 márciusában debütált Japánban, ezért még tavasszal írtunk a Mazda RX-7 történetéről, be is mutattuk a három nemzedékét. Ettől függetlenül azonban úgy érezzük, hogy bűn lenne megtagadni a Mazdablog olvasóitól a közelmúltban nyilvánosságra hozott mesés fotókat és videót. A kisfilmben mindhárom generáció egy-egy képviselőjét elviszi egy próbakörre a szerencsés brit újságíró, és röviden mesél is róluk. Mindenképpen érdemes rászánni 3 percet.

A fotók kapcsán új nézőpontból ismerjük meg a Mazda sportkocsiját. Mert bár az RX-7 előtt is készített a márka erős kupét és sportos járműveket, de ez a Wankel-motoros gép mégis más. Ugyanis az RX-7 egy olyan könnyű, ideális (50:50%) tömegelosztású és alacsony tömegközéppontú jármű, amely már csupán a papírra vetett adataival is élményautózást szavatol. Nem véletlenül vált népszerűvé széles körben világszerte, főleg első nemzedékével. És nem csupán a sorozatgyártású kivitel. Az RX-7 ugyanis versenyautóként is megjelent a pályákon, és ezzel ért el először komoly sportsikereket a Mazda. Mindezek miatt emlékeznek rá alkotói azon típusként, amely a köztudatban is sportautógyártóvá emelte a japán márkát.

Összesen 811 634 példány készült a Mazda RX-7 három nemzedékéből

Az olajválság árnyékában kifejlesztett RX-7 a nagy, nehéz és nehézkesen mozgó V8-as konkurensekkel szemben könnyű, mozgékony, fürge, vagyis egészen újfajta vezetési élményt adó sportautóként lopta be magát sokak szívébe. Így érthető módon a legtöbb az Egyesült Államokban kelt el belőle. Erényei emelték az amerikai Car and Driver magazin évente megválasztott Legjobb 10 típusa közé, méghozzá öt alkalommal. Valamint ugyancsak a fentiek miatt válhatott a versenypályán is nyerővé.

Vannak, akik úgy emlékeznek a V8-asokkal hajtott monstrumokkal szemben is győzni tudó Mazda RX-7 versenyautóra, mint az „óriásgyilkos”

Bajnokként ünnepelt versenyautóként győzött a Mazda RX-7 1980-ban és 1981-ben a Brit Túraautó-bajnokságban, sőt raliban is indultak RX-7 modellel. Már 1979-ben győzött a Daytonai 24 órás verseny GTU osztályában, s az IMSA küzdelmeiben 12 év alatt 100 győzelmet szerzett az Egyesült Államokban. Le Mans-ban is indult, és 1981-ben első japán márkaként győzött a Mazda az RX-7 jóvoltából a Spaban rendezett 24 órás viadalon. Ez a győzelem nagyban hozzájárult a japán márka sportautógyártóként (is) jegyzett arculatának kibontakozásához. Minderről ugyancsak hűen megemlékeznek az alábbi fotók.