Idomított vadállat

Újabb izmosított Mazda modellel rukkolt elő az e témában már komoly tapasztalattal rendelkező brit BBR. Az alany ezúttal is az MX-5, a végeredmény pedig – majdnem – minden eddigit felülmúl. Vajon mit hoztak ki a roadsterből?

Mi igazán elégedetten szálltunk ki a Mazda MX-5 megújult és megerősödött csúcsváltozatából, hiszen frissülésével a világ legnépszerűbb roadstere szerintünk minden tekintetben előnyére változott. Persze közismert, hogy minden fokozható, és a BBR tuningcég ennek szellemében igyekszik mindig még többet kihozni a Mazda MX-5 modellek erőforrásaiból. A tavaly ősszel frissült ND nemzedék esetében sem történt ez másként, így elkészült az eddigi legnagyobb literteljesítményű Mazda BBR szívómotor. Az erősödés két fokozatban érhető el, és nem csupán a brit ügyfelek számára. A hazai márkakereskedésekben viszont egyelőre hiába kopogtatunk a BBR termékeiért.

Jó alapokra könnyű építeni – nyilván a BBR is így gondolja

A bevezetőben feltett kérdésre azok válaszoltak helyesen, akik 220 lóerő körüli teljesítményt saccoltak az MX-5 BBR ménesének. Kínált már ugyan ennél erősebb modellt is a BBR az MX-5 alapjain, ugyancsak az ND kétliteres erőforrásának módosításával. Ám akkor turbófeltöltő beépítésével hoztak ki 160 lóerő helyett 248 lóerőt a kétliteres benzinmotorból. Most viszont az egészen pontosan 221 lóerős teljesítményt külön „lélegeztetőgép” nélkül adja le az eredetileg 184 (illetve a BBR mérése szerint 185) lóerős erőforrás. Továbbá a forgatónyomaték is emelkedett, a korábbi 209-ről 225 newtonméterre, méghozzá alacsonyabb fordulatszám mellett.

Az MX-5 fokozott teljesítményéhez illő futóművet és fékrendszert is kínál a BBR

A 221 lóerős változattal együtt szintén létezik egy szerényebb teljesítményű tuningcsomag is, 202 lóerővel, és 224 newtonméterrel. Ezt a forgatónyomatékot a gyárinál 900-al alacsonyabb, 3950-es fordulaton szolgáltatja a BBR gyengébb erőforrása. A 221 lóerős változat 4350-es fordulaton adja le nyomatékmaximumát, azaz 500 percenkénti fordulattal kisebb fordulatszám mellett, mint a gyári motor. Mindennél persze jóval lényegesebb, hogy mindkét változat megtartotta az eredeti motor lapos nyomatékgörbéjéből adódó kedvező karakterét. Magyarul, a teljesítmény- és nyomatékgyarapodás után is széles fordulatszám-tartományban szolgáltatnak tekintélyes forgatónyomatékot.

A méréseket 99 oktánszámú benzinnel végezte a BBR

A BBR teljesítménynövelésének két lépcsője közül az első új szívó- és kipufogóoldali elemeket, K&N légszűrőt, valamint újraprogramozott motorvezérlő elektronikát tartalmaz. Ez beépítés nélkül nettó 1245 fontba, azaz 450 ezer forintba kerül. A 221 lóerős csomag mindemellett új szelepvezérlést is tartalmaz, a BBR saját fejlesztésű vezérműtengelyével, összesen 2235 fontért, vagyis közel 810 ezer forintért. Az ígéretek szerint a módosítások nem befolyásolják az MX-5 károsanyag-kibocsátását, sem a motor élettartamát. Továbbá a nagyobb teljesítményhez hangolt és már eddig is kínált fék- és futómű átalakító csomagok is elérhetők az MX-5 modellekhez. A roadster megjelenését fokozó gyári Mazda kiegészítők pedig itthon is elérhetők.

Hazánkban is kérhetők az MX-5 vonalait kihangsúlyozó küszöbtoldatok és légterelők a lökhárítókra…
…és a csomagtérfedélre, sportkipufogóval, valamint 17 colos BBS könnyűfém keréktárcsákkal kiegészítve

 

Oldalunk további használatával elfogadja a sütiket. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close