Gumifüst, bömbölő motorok, gyönyörű nők, hangos zene… ja és még több gumifüst. Szűkszavúan így jellemezhető a driftversenyek világa, ahonnan persze a Mazda sem hiányozhat. Most megmutatjuk eme szubkultúra legújabb hirosimai csodamasináját!
Mi jut legelőször az eszedbe Új-Zéland hallatán? Valószínűleg a természet lágy ölén fel-alá kóborló hobbitok, legalábbis amióta A Gyűrűk Ura és a hozzá kapcsolódó spin-off filmek begyűrűztek a mozikba. Hát most felejtsd el őket, mert jön Mad Mike és megmutatja, hogy a világ másik fele sincs híján az autóőrülteknek!
Amennyiben még soha nem voltál driftversenyen, reméljük a fentebb látott videó meghozta hozzá a kedved, hiszen ez olyan élmény, amit legalább egyszer át kell élni. Persze itthon sajnos korlátozottabbak a lehetőségek, nincs egy Long Beach-hez hasonló utcai parádénk, mint a Formula Drift sorozatnak, vagy olyan vulkanikusan aktív hegyeink, mint ahol Mike száguldozik.Van viszont helyette Parádsasvárunk, amerre már megmutatta magát a hazai mezőny, illetve Rabócsiringünk, ahol jelenleg is zajlik a driftélet. Szóval igyekeznek itthon is, de a Mazda-rajongóknak mégis fájni fog kicsit a szívük. Ugyanis Mad Mike legújabb masinájáért messzire kell utazni.
A professzionális szériák szabályrendszere szigorúan megszabja a versenyautók technikai paramétereit, mégis a driftgépek változatos kavalkádja tárul az érdeklődők elé, bármelyik szériáról is legyen szó. Mike Whiddett épített már RX-7-ből és RX-8-ból is driftgépet, ám mostanság az egyik legnagyobb álmán, az MX-5 versenyautón dolgozik.
Az autó névválasztásával a már megkezdett mintát követték. A BadBul és a MadBul után az MX-5 a RadBul fantázianevet kapta a „rage” szóból eredeztetve. Ezt leginkább dühös bikaként fordíthatjuk, és az izmos patás egyben a versenyző főszponzorára, az osztrák energiaital gyártóra is utal.
Már első pillantásra is különleges a RadBul, ugyanis a tető „ment a levesbe”, hiszen az MX-5 úgy az igazi. Hasonlót csak az USA sportkocsi versenyein látni, illetve a hamarosan útjára induló új MX-5 kupasorozatban, de azoknak a versenyautóknak a megjelenése nem ennyire „eszement”. Még mokányabb lett a roadster külleme, a szélesebb sárvédők és az alattuk terpeszkedő 18 colos, kék színben pompázó könnyűfém keréktárcsák hathatós közreműködésével. Hátulról is impozáns látvány a szélesítés, de ott még a mászókának is beillő légterelő további ámulatról gondoskodik.
Miután összeszedted az állad a földről, érdemes a kivágott motorháztető alá is vetni egy pillantást. Szinte már művészet, ahogy a kétturbós Wankel-motort bepasszírozták a motortérbe. Egészen pontosan a négyrotoros, 26B kódjelű aggregátot. A korábbi BadBul háromrotoros 20B erőforrása 800 lóerővel szolgálta a versenyzőt és a nézők szórakozását, a 26B-ből viszont szerettek volna 1000 lóerőt kihozni az előzetes tervek alapján. Mint utólag kiderült túl is lőttek a célon, és egészen pontosan 1034 lóerő lakozik benne, Még félelmetesebb mindez, ha hozzátesszük, hogy egy tonna alatti tömeg társul ekkora teljesítményhez. Ehhez persze a lemezekig csupaszították az utasteret, Made Mike pedig könnyű, karbon-kevlár kagylóülésben dolgozhat.
A képeket nézegetve szerintünk nem túlzás kijelenteni, hogy az utóbbi évek legvadabb driftgépe született az MX-5-ből, amelynek Wankel-koncertjét a múlt hétvégén már élesben is hallani lehetett:
One thought on “A füstben edzett férfi”
Comments are closed.