Egymillió CX-5

2015 nem csupán a megújulása éveként vonul be a CX-5 első generációjának történelemkönyvébe. Hanem azért is, mert elkészült az egymilliomodik példány a Mazda népszerű SUV típusából. Ezzel ráadásul majdnem rekorderré vált. Igen, csak majdnem.

Mindössze három évet és öt hónapot kellett várni a gyártás beindításától számítva, hogy a Mazda sok szempontból forradalmi típusából elkészüljön a majdnem-rekorder egymilliomodik példány. Miért forradalmi típus a CX-5? Erről is szó esik néhány sorral lejjebb – bár nem biztos, hogy ez a kijelentés érdemben magyarázatra szorul. Miért majdnem rekorder a CX-5? Ez a kérdés már inkább magyarázatra szorul, a válasz azonban egyszerű. Röviden azért, mert a Mazda3 az igazi rekorder. Mégpedig nem másban, mint az egymillió legyártott darabszámhoz szükséges időtávot illetően. A Mazda3 esetében bizony még három évre és öt hónapra sem volt szükség, hogy egymillió darab készüljön belőle. Ez még 2006 augusztusában történt, három évvel és mindössze két hónappal azt követően, hogy megkezdődött a Mazda3 első generációjának gyártása.

A Mazda CX-5 sok szempontból első. Milliomosként pedig második
A Mazda CX-5 sok szempontból első. Milliomosként pedig második

Tehát miben forradalmi a CX-5? Elsősorban a Mazda jelenkori sikerszériájának elindításában. Hiszen a 2012 elején piacra került új SUV volt a Mazda első olyan típusa, amely már teljes egészében a SKYACTIV technológia újdonságait felvonultatva készült. Mindemellett szintén a CX-5 jelent meg elsőként a KODO formanyelv jegyében megálmodott külsővel. Alig három és fél évvel később pedig ugyanez a típus már több mint hatvan díjat zsebelt be a világ minden táján – nem beszélve az úton-útfélen, valamennyi példánnyal begyűjtött elismerő pillantásokról. Megjelenésekor mindjárt az Év Autójának választották Japánban, majd világszerte számos Legjobb SUV díjat is elnyert.

Kizárólag a csúcs-CX-5 kiváltsága a fehér bőrkárpitozás
Kizárólag a csúcs-CX-5 kiváltsága a fehér bőrkárpitozás

Ilyen piaci fogadtatás után nem is csoda, hogy 2012-ben és 2013-ban egyaránt a legnépszerűbb SUV típusként forgalmazták a Mazda CX-5-öt Japánban. Sőt, szülőhazáján kívül is hamar megkedvelték a kategória és a márka hívei, így például Németországban is a CX-5 a legnagyobb példányszámban értékesített Mazda. Népszerűségének köszönhetően a CX-5 ma már nem csupán Japánban készül, hanem a világ számos más Mazda-üzemében is, az ottani, helyi vásárlói igények kielégítésére. Egészen pontosan Kínában, Oroszországban, Malajziában és Vietnamban is futnak le CX-5 modellek a Mazda gyártósorokról, hazánkba azonban kizárólag Japánból érkezik a Mazda kedvenc SUV típusa.

Három év és öt hónap alatt készült el egymillió Mazda CX-5. Gratulálunk!
Három év és öt hónap alatt készült el egymillió Mazda CX-5. Gratulálunk!