Egy Mazda élete – Egy cseppnyi izgalom

Barátunk arra „panaszkodott” az általunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3 G100 autója kapcsán, hogy olyan unalmas az üzemeltetése. Mindig csak a tervezett szervizlátogatások, illetve előírt karbantartások és más semmi. Nos, közel hét év és 240 ezer kilométer után most egy egészen kicsit megtört ez az egyhangúság, de azért nem kell semmi komoly problémára gondolni!

Koronavírus-járvány ide vagy oda, a Mazdablog olvasói által jól ismert Hármas idén március és október között is megtett húszezer kilométert, így elérkezett a 240 ezer kilométernél esedékes szervizlátogatás ideje. Barátunk ezúttal is a CarNet Mazda Centrum újbudai márkaszervizét kereste fel, hogy elvégeztesse a szükséges karbantartási műveleteket.

A műszerpanel jobb oldali kijelzője minden gyújtásrákapcsoláskor szövegesen is figyelmeztet az időszakos karbantartás elvégzésére

A szerviz munkatársa a hűtőfolyadék és a szélvédőmosó folyadék fagyáspontjának bemérését is magában foglaló rutinellenőrzéseket követően lecserélte a motor- és a fékolajat, valamint kicserélte az olaj-, a levegő- és a pollenszűrőt. Mivel a gyújtógyertyák előírt élettartama 120 ezer kilométer, most ezeket is cserélni kellett. Barátunk mindezekre számított is, eddig tehát ismét unalmasan telt a szervizlátogatás.

A tapasztalat alapján egy túlnyomórészt autópályán közlekedő autónál elegendő minden második időszakos szervizelésnél kicserélni a légszűrőt

Azonban a futómű átvizsgálásakor kiderült, hogy a jobb első kerékfelfüggesztésnél az alsó gömbfej már érezhetően lóg, holott idén januárban a műszaki vizsgán még nem jelentkezett ez a probléma. A gömbfej a lengőkarral együtt cserélhető, amire Barátunknak hamarosan sort kell kerítenie. Ez lesz az első rendkívüli, azaz nem időszakos szervizlátogatása a Hármasával, ami azért 240 ezer kilométeres futásteljesítménynél igazán szép és elégedettségre okot adó eredmény. Főként úgy, hogy egy gömbfej kopóalkatrésznek tekinthető, különösen a magyar utak állapotának tükrében, Barátunk pedig munkájából eredően nem ritkán szilárd burkolat nélküli utakon is kénytelen közlekedni. Emiatt egyébként az átlagosnál rendszeresen több sarat és kőfelverődést kap alulról az autója, ám ez a Skyactiv generációs Mazda szemmel láthatóan még mindig remekül ellenáll a korróziónak.

A jobb alsó gömbfej az első futóműalkatrész, amely elfáradt Barátunk 240 ezer kilométert futott Hármasában

Habár Barátunk erre a lengőkarcserére nem számított, azt már tavasszal tudta, hogy az idei szezonra a téli gumiabroncsokat is újakra kell váltania kedvencén, jövő április tájékán pedig ugyanez a sors vár a nyári abroncsokra is. Mindkét garnitúra még az eredeti, amelyekkel 2014 elején, új korában átvette Hármasát a CarNet Mazda Centrum újbudai márkakereskedésében. Ez azt jelenti, hogy a Toyo Nanoenergy R38 nyári gumik kicsivel többet, a Firestone Winterhawk 2 Evo m+s téliek valamivel kevesebbet bírtak, mint 120 ezer kilométer, ami szintén elismerésre méltó és hozzájárult az eddigi unalmas üzemeltetéshez.

Még az ősszel új téli gumiabroncsokat is kap Barátunk Mazdája