Vannak azok, akik az autóra, mint használati tárgyra tekintenek. Számukra a legfontosabb, hogy az adott autó mindig megbízhatóan működjön és ne kelljen kompromisszumokat kötni miatta. Mások szeretik a márkát, vagy akár az adott modellt, de mindezt csöndben teszik. És vannak olyanok, akik már-már rajonganak saját négykerekűjükért. Ez utóbbi embercsoportról szól a Mazdablog legfrissebb bejegyzése.

Ezen a héten egy hiánypótló videót ajánlunk figyelmedbe. Kedvenc márkánk történelmével mi magunk is többször foglalkoztunk már, ilyen jellegű áttekintést azonban még nem tettünk. Nem így a World Cars Evolution csapata, akik egy videóban foglalták össze a márka modelltörténetét.

Szinte örök klasszikusként említhető a Mazda modellek árai feletti vita, hiszen vetélytársai többségéhez viszonyítva árpolitikájában kétségtelenül más utat követ a márka. A Mazda3 példáján megvizsgáltuk, mennyire járnak jól a vásárlók, illetve mennyit változott a Mazdák reálértéke az elmúlt években.

Bennünket magával ragadott a Mazda MX-5 30th Anniversary Edition. Mégis aligha tudná kifejezni mindazon erőfeszítést, amit a típus nemzedékeinek nagyjai hajtottak végre az elmúlt harminc évben. A mérföldkövekről szól mostani bejegyzésünk.

Februárban, a Chicago Auto Show egy különleges Mazda modell bemutatójának ad otthont, ahogy tette ezt harminc évvel ezelőtt is. Ennek apropóján szemezgettünk a típus érdekességeiről.

  1981 izgalmas év volt. Először szállt fel a Columbia űrrepülőgép, megjelent a Microsoft féle MS-DOS az IBM PC-re, összeházasodott Diana és Károly herceg, de ez mind semmi ahhoz képest, hogy a nagy autókiállítások standjain bemutatkozott a Mazda MX-81 Aria.

Néhány korábbi bejegyzésünkben említettük már a Mazda Xedos típusait, ám éppen csak érintőlegesen. Kedvenc márkánk e két önálló, hazánkban is népszerű típust megélt sorozata azonban többet érdemel egy-két odavetett megjegyzésénél. Azt talán túlzás állítani, hogy nem lehet más típusokkal egy lapon említeni őket, mindenesetre az alábbiakban kizárólag a Mazda Xedos 6 és Xedos 9 típusokról […]

E bejegyzés előző részében már írtunk a Mazda MX-sorozatának legkisebb tagjáról – legalábbis a számozást illetően, hiszen valójában az MX-3 korántsem kisebb az MX-5 roadsternél. Viszont mindegyiknél kétségtelenül nagyobb mostani írásunk főszereplője, azaz a másik MX-kupé.

Némely piacokon ugyan „álneveken”, de hajdanán léteztek más MX-típusok is a Mazda MX-5 mellett. Megjelenése után nem sokkal két másik MX is megjelent az MX-5 „alatt és felett”, ezek egyike következik most.

„Céikszek” nyomában járva megígértük, hogy külön bejegyzést szentelünk a Mazda pickupok történelmének. Ígéretünket betartva tehát ezúttal e járművek múltját kutatjuk, amely innen, Magyarországról nézve a B2500/BT-50 történelmi áttekintését jelenti. Bár e típust nálunk már nem is forgalmazzák – sőt legelső példányait is nélkülöznünk kellett – történelme során azonban nekünk is jutott néhány év, amikor megismerhettük […]

CX-3, CX-5, no meg a nagy elődök, CX-7 és CX-9 nyomába szegődünk, hogy kiderítsük, honnan kerültek a Mazda kínálatába. A márka szabadidő-autós történelmi áttekintése következik.