A legjobb kompakt

Kanada egyik legjelentősebb járműpiaci mustrája, a The Car Guide évek óta töretlen népszerűségnek örvend az általuk publikált hírek, vélemények és exkluzív videók szakszerűsége, hitelessége révén. A használt és új járművek legfontosabb adatait és tulajdonságait közlő médium kiemelt figyelmet fordít az összehasonlító tesztekre, amelyekben konkurens típusokat vizsgálnak meghatározott kritériumrendszer alapján. Legutóbbi kisfilmjükben a kompakt kategória képviselői mérkőztek meg egymással. Az eredmény, nekünk mazdásoknak egyáltalán nem meglepő:  a Mazda3 alaposan helyben hagyta a konkurenciát!
A kompaktok az ottani piac legkedveltebb autói is, ezért a 2014-es év sem kezdődhetett a szegmens alapos átvizsgálása nélkül. A The Car Guide kiválasztotta a hét legkeresettebb típust, hogy három fő szempont alapján átfogó képet adjanak a köztük lévő különbségekről. A mezőny tagjaiként a Ford Focus, Volkswagen Jetta, Hyundai Elantra, Honda Civic, Toyota Corolla, Mazda3 és Kia Forte szálltak harcba a legjobb kompaktnak járó díjáért.

A Mazda3 utasterének kialakítása és minősége meggyőzte a zsűrit

A Mazda3 utasterének kialakítása és minősége meggyőzte a zsűrit

Eszközük a potenciális ügyfelek vásárlási procedúrájának szimulálása volt, így elsőként az esztétikum és a praktikum szerint értékelték a versenyzőket. A tesztelő csapat pontozta az autók megjelenését, az utastér dizájnját és minőségét. Figyelmet fordítottak az ülések kényelmére, a tároló rekeszek hasznosságára és a csomagtartó méretére is, hiszen ezeket a tulajdonságokat veszik sorra a vásárlók is, amikor ismerkednek egy járművel. A zsűri döntése alapján a Mazda3 bizonyult a legjobbnak, maga mögé utasítva a Jettát és a Kia Fortét.

A kategória legszebb formaterve

A kategória legszebb formaterve

Az autók értékelésének következő szempontja a műszaki tartalom vizsgálata volt. A motor teljesítménye, nyomatéka, és a sebességfokozatok száma mellett a napjainkban kritikus faktornak számító üzemanyag-fogyasztást is értékelték.
Hiába azonban a kecsegtető számadatok, ha a jármű az úton nem viselkedik meggyőzően. A teszt harmadik fázisát ezért a vezetési élmény próbája jelentette. A csapat a közlekedés közben tapasztalt komfortérzeten felül a fékerőt, a gyakorlati nyomatékosságot és a vezethetőséget tartotta szem előtt.

Remek úttartás, kiváló kezelhetőség jellemzi a Mazda3-at

Remek úttartás, kiváló kezelhetőség jellemzi a Mazda3-at

A végleges pontok összevetésekor egyszerű dolga volt a zsűrinek: A Mazda3 mindegyik kategóriában dominált a tesztek során, így nagy fölénnyel került az élre. Megnyerő formáit, praktikusságát és a rendkívül élvezetes vezetési élményt emelte ki esetében a The Car Guide csapata.
A végleges sorrend a következőképp alakult: 1. Mazda3, 2. VW Jetta, 3. Kia Forte, 4. Ford Focus, 5. Honda Civic és Toyota Corolla, 6. Hyundai Elantra.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

3 Comments:

  1. Márciusban vásároltam egy vadonatúj Mazda3 G100 Challenge modellt. Eddig 3200km-t tettem meg vele. Bejáratásra nagy odafigyelek, nem pörgetem 4000 fölé minőségi üzemanyagot tankolok stb… Minap vettem észre, hogy üresben a motor 1900-2300-as fordulaton alacsony frekvencián elkezd remegni ami átterjed az utastérre is. Enyhe oda nem illő vibrálást lehet érezni. Szintén ezen a fordulatszám tartományon 3.-ban a váltó karon is lehet érezni ezt az enyhe remegést. Ti tapasztalatotok-e ilyet? Nagyon kényes vagyok az autóra és lehet én reagálom túl. Az nyugtatna meg igazán, ha más típus azonos modellnél is előfordulnának ezek a (hibák?). Várom észrevételeiteket, válaszotokat.

    • Kedves László.
      Nekünk nincs hasonló tapasztalatunk. Az általad leírtakat továbbítottuk a Mazda Centrum csapatának is. Ha válaszolnak, frissítjük a válaszunkat!

      • Kedves László!
        Az alábbi választ kaptuk a Mazda Cetrum szervizvezetőjétől:
        A 4 hengeres motoroknál jellemző, hogy bizonyos fordulatszám tartományban, ez egy szűk, de típusonként és motor köbcentiként változó tartományban erősebb rezgés, vibrálás tapasztalható. „Üres” járatban ez jobban észrevehető. Természetesen, hogy az mennyire problémás, csak a gépjármű megvizsgálása után tudjuk megmondani.

        Azt javasoljuk, hogy a teljes lelki békéd miatt valamikor ejtsd útba a Mazda Centrum valamelyik szervizét ha teheted, hogy a fiúk ránézzenek. Ha gondolod, szívesen adunk elérhetőséget hozzájuk!
        üdvözlettel a Mazdablog csapata

Comments are closed