A Mazda történelmét kutatva számos érdekes tényre, és kiemelkedő teljesítményre bukkanhatunk. Mai bejegyzésünkben összegyűjtöttünk 15 olyan különleges információt, amely sokak számára lehet ismeretlen. Legelső, leggyorsabb, legnagyobb Mazdák, és egy kis töri óra a folytatásban.
1. A gyártó formálisan csak 1984-ben vette fel mai nevét. Ez a név csengésében hasonló az alapító, Jujiro Matsuda családnevéhez, de valójában a perzsa eredetű Zoroasztrizmus vallás istene, Ahura Mazda ihlette.
2. Az első autó, ami a Mazda jelvényt viselte, az R360 Coupe volt.
3. A jelenlegi emblémát 1997 óta használja a Mazda. A márka vízióját, a jövő felé kiterjesztett szárnyakat szimbolizálja.
4. A 110S Cosmo volt az első Wankel-motoros Mazda típus. Egy módosított változata negyedik helyen végzett a 82 órás Marathon de la Route versenyen a Nürburgringen.
5. A forgódugattyús motorral hajtott Mazda 787B máig az egyetlen japán autó, amely a Le Mans-i 24 órás futamon győzni tudott.
6. A Mazda Roadpacer volt az első autó, amely lopásgátló funkcióval bírt, 10 mérföld/óra sebesség felett automatikusan lezárta az ajtókat.
7. A Mazda kiemelkedő támogatóként van jelen a sportéletben, többek között a North Melbourne Football Club és az ACF Fiorentina szponzora is.
8. A Mazda Sports Corner versenycsapatból létrehozott Mazdaspeed 1999 óta a Mazda Motor Corporation vállalaton belüli tuning részlege, amely 2003-ban kezdte meg a teljesítmény-optimalizált modellek értékesítését a tengerentúlon.
9. Egy 1979-es évjáratú Mazda RX-7 11.039 másodperc alatt teljesítette a negyedmérföldes gyorsulási távot. Szép eredmény, főleg ha figyelembe vesszük, hogy elektromos motor hajtotta!
10. A legnagyobb, Guinness rekorder Mazda felvonuláson 683 darab MX-5-ös vett részt, 2013-ban, Hollandiában.
11. A világ leggyorsabb RX-7-ese a Racing Beat Boneville néven ismert versenyautó, ami 389 km/órás sebességet ért el erősen módosított háromrotoros forgódugattyús erőforrásának segítségével.
12. A Mazda Furai tanulmány volt a világ első etanollal üzemelő Wankel-motoros versenyautója, nem mellesleg gyorsabb volt legtöbb négykerekű társánál.
13. A Mazda motorsportban szerzett győzelmeinek több mint felét a hatvanas években kifejlesztett, forgódugattyús motorral szerelt versenyautóik szerezték meg.
14. A hetvenes években a kis RX-3 nyerte a Japanise Grand Prix túraautó kategóriáját.
15. 2011. február 4-én készült el a kilencszázezredik Mazda MX-5. A világ legnépszerűbb roadstere a korábbi 700 ezres számmal felállított Guinness rekordját döntötte meg.