Nagydízeles

Japánban már piacra dobta a Mazda a CX-3 megújult változatát. A frissülés eredményeként egy meglepetés is napvilágra került a márka legkisebb SUV típusában.

Írtunk már nemrégiben a CX-3 megújulásáról, ám akkor az amerikai piacra szánt változat fényében. Az európai modellekről ugyan még most sem írhatunk, de a Japánban már kapható újdonság így is hozott újat az amerikai változathoz képest. Persze nem arra gondolunk, hogy a japán modellekben a túlsó oldalra került a kormánykerék, hiszen ezen túl is akad még újdonság.

Vöröses barna Nappa és fehér bőr kombinációjával teremt exkluzív hangulatot az utastérben a Japánban kapható csúcsváltozat

Hazájában hivatalosan május 31-én indult a friss CX-3 értékesítése, javarészt a New York-i Autószalonon megismert újításokkal. Hiszen a cél ugyanaz, vagyis a vezetési élmény megtartása mellett csendesebbé és kényelmesebbé igyekeztek faragni a mérnökök a Mazda kis SUV-ját. Ennek érdekében újrahangolták a felfüggesztést – módosították a lengéscsillapítókat, az első keresztstabilizátort és a rugókat. Mindez jóval kellemesebb gördülési komfortot eredményez, mint korábban, és ehhez még az új 18 colos abroncsok is hozzájárulnak. Sőt, szintén kiveszik a részüket az utastérbe jutó csekélyebb zajért. Csakúgy, mint az alaposabban szigetelt, vastagabb ajtókárpitok, a jobb zajelnyelésű tetőkárpit és a hátsó ajtók vastagabb üvegezése. Az első üléseket is módosították, a rezgések jobb tompítása érdekében párnázatuk immár ugyanolyan anyagból készül, mint a CX-8 ülései.

Elöl praktikus pakolóhely jutott a kartámasz alá, hátul italtartók varázsolhatók elő belőle

A futómű mellett szintén finomhangolták a G-Vectoring rendszert és a kormányszervót is, a még pontosabb irányíthatóság érdekében. Továbbá a jobb gázreakció, no meg a gazdaságosság fokozása és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében tökéletesítették a kétliteres benzines erőforrást is. A csekély súrlódású dugattyúk és a többi módosítás jóvoltából a teljes fordulatszám-tartományon magasabb forgatónyomaték mozgósítható. A gyakorlatilag a CX-5 kétliteresével megegyező benzinmotor mellett pedig egy meglepetés is megjelent a CX-3 motorpalettáján.

Egyelőre nem árult el részleteket a Mazda az új, 1,8 literes SKYACTIV dízelmotorról

A CX-3 meglepetése, hogy minden korábbi beharangozó nélkül, az 1,5 literes dízelt egy új, 1,8 literes SKYACTIV egységre cserélte a Mazda. Az új dízel erőforrás megjelenése a CX-3-ban egyrészt alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményez. Ez annak köszönhető, hogy az 1,5 literes elődhöz képest alacsonyabb nyomáson, illetve hőmérsékleten zajlik az égés a hengerben. Így a kipufogógáz-visszavezetéssel együtt kevesesebb nitrogénoxid képződik, és az már a megengedett szint alá csökkenthető a nitrogénoxid-katalizátor segítségével, AdBlue-adalék nélkül. Másrészt a változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott motor magasabb fordulaton is tekintélyes forgatónyomatékot biztosít, a teljes fordulatszám-tartományban egyenletes gyorsítást biztosítva. Konkrét adatokat viszont egyelőre nem közölt a Mazda erről a motorról.

Elöl a módosított hűtőrács, oldalról az új könnyűfém keréktárcsák árulkodnak a CX-3 megújulásáról

Az utastérben megújult a középkonzol a két első ülés között. Az elektromos rögzítőfék megjelenésével ugyanis a kézifékkar már a múlté. A helyét praktikus rakodóhelyek és kartámasz vette át, ezáltal is fokozva az elöl ülők kényelmét. Ezenkívül a hátul ülők is kaptak egy lehajtható kartámaszt középen, benne italtartókkal. Továbbá, mivel a biztonság is legalább olyan lényeges, mint a komfort, így ezen a területen is hozott újat a CX-3. A márka kínálatában ugyanis ebben a típusban debütál elsőként a továbbfejlesztett városi vészfékasszisztens, amely sötétben jobb hatékonysággal észleli a gyalogosokat. A kényelmet és a biztonságot egyaránt fokozza, hogy a távolságtartó sebességrögzítő rendszer már képes állóra lassítani és újra mozgásba lendíteni az autót. Így akár a városi araszolásban is együttműködik a tempomat. Valamint az autó környezetét 360 fokban megjelenítő kamerarendszer is kérhető a CX-3-hoz, ami szintén elsősorban szűk városi környezetben jöhet jól. Reméljük, hamarosan itthon is kipróbálhatjuk.

Hátulról a LED lámpatestek jelzik a CX-3 megújulását