A Mazda6 már többször szerepelt itt nálunk a Mazdablogon is. Most viszont egy érdekes összehasonlítás főszerepét osztottuk rá. Az amerikai Carbuzz magazin tesztjének szempontjai mellé igyekeztünk odatenni a mi szempontjainkat. A téma pikáns, hiszen a Mazda6 egy igazi világautó, amelyet szinte minden kontinensen szeretnek, az azonban közel sem biztos, hogy pont ugyanazokért a tulajdonságokért!

Tizenöt esztendő hosszú idő. Főleg a gépjárműiparban, ahol gyakorlatilag ez két teljes modellciklust jelent. Mostani bejegyzésünk két főszereplője között pedig épp ekkora a korkülönbség. A sok hasonló paraméter mellett arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyire eltérő karakterek.

Amikor két esztendővel ezelőtt hazatért a Mazdablog maroknyi csapata a Genfi Autószalonról, vegyes érzelmeink voltak az utazást illetően. A Mazda6 Sportkombi akkor felemás eredménnyel vizsgázott, most pedig arra voltunk kíváncsiak, mi változott a modellfrissítésnek köszönhetően.

Amióta ismét felélénkült a külföldi használt autó láz, sorra jelennek meg a különböző médiafelületeken elrettentő történetek, vagy olyan sztorik, ahol olcsón vásárol a szerző autót, aztán rengeteg baja van vele. Ha valaki ilyen sztorit keres, nem biztos, hogy érdemes tovább olvasni, itt ugyanis nem „orbitális szívásról” lesz szó.

Valljuk be őszintén, a Mazda CX-3 hiába fantasztikusan sikeres hazájában, Európában és a világ sok más táján, egyszerűen nem való a tengerentúlra. Ahogy általában semmilyen kisméretű autó, mert arrafelé azokat nem igazán becsülik sokra. Vagy ez csak előítélet, netán léteznek kivételek? Elképzelhető.

Habár olykor egy-egy hosszabb utazás, kirándulás kapcsán írunk Barátunk új kora óta nyomon követett Mazda3-asával szerzett tapasztalatairól – mivel rendkívüli események szerencsére nem zavarnak bele a dolgos hétköznapokba –, most nem egy wellness-hétvégéről számolunk be. Ezúttal az autó egészségmegőrzése került napirendre, ugyanis eljött a 60 ezer kilométernél előírt karbantartás ideje.

CX-3 tesztautó már kétszer is járt korábban nálunk. Egyszer a legjobban felszerelt dízel, majd a legerősebb benzines változat is tiszteletét tette a Mazdablognál. Bánatukra mindketten automatikus sebességváltóval karöltve érkeztek hozzánk. Már akkor kíváncsiak voltunk, miben lehet más egy kézi kapcsolású változat, a közelmúltban pedig egy hosszú úton ki is próbáltuk.

Legutóbb egy márciusi síút alkalmával számoltunk be Barátunk kedvező tapasztalatairól és kellemes kalandjairól a Mazda3-asával, amelynek életét új kora óta, azaz közel két éve kísérjük figyelemmel itt, a Mazdablogon. Most ismét Ausztriában jártak, ám ezúttal egy rövidebb őszi túrázás volt a cél Stájerországban.

Immár hazánkban is elérhető új Mazda MX-5, amely már bemutatása előtt sokak érdeklődését felkeltette, így például a virtuálisan, azaz csupán a számítógép segítségével tuningoló autóátalakítókét is. Megmutatjuk, mik születtek.

Még a nyáron nyert egész hétvégére szóló tesztvezetést Hobok Erika egy Mazda CX-3-mal, és megkértük, hogy ossza meg a „Mazdás hétvégéjén” szerzett tapasztalatait, élményeit. Elöljáróban csak annyit, hogy a nyereményjáték lezárása után barátai, ismerősei, családtagjai vele együtt örültek a nyereményautónak. E győzelemmel ugyanis megdőlt számukra az a tézis a szkeptikusok fejében, miszerint az ilyen játékok győztesei […]

Lassan vége a nyárnak és azt gondoljuk: a szeptemberrel indult újra az élet. Főleg igaz ez az iskolák mellett a kereskedelemre, és talán még hatványozottabban az autókereskedelemre. A Mazdablog együttműködő partnere idén viszont nem ezt tapasztalta, és ebben nagy szerepe van a CX-3-nak is.