Egy Mazda élete – Irány az Alpok!

DSCN9430_108Újabb közös kalandon van túl Barátunk és Mazda3-asa, amelynek sorsát új kora óta követjük nyomon itt, a Mazdablogon. Ezúttal egy szezonvégi síúton vettek részt együtt az osztrák Alpokban, Murauban, ami több új tapasztalattal is szolgált Barátunk számára.

Egy egyhetes síútra készülve bizony meglehetősen sok csomag jön össze, azonban az ötajtós Mazda3 az egyik hátsó ülés ledöntésével a több mint 160 centiméter hosszú hódeszkákat, a vastag ruhákkal kitömött táskákat és az egyéb holmikat is kényelmesen elnyelte. Persze négy utassal már csomagtartódobozt, de legalábbis síléctartót kellett volna a tetőre szerelni.

A bal hátsó ülés ledöntésével kényelmesen elfértek a csomagok, beleértve a két hódeszkát is
A bal hátsó ülés ledöntésével kényelmesen elfértek a csomagok, beleértve a két hódeszkát is

A kifelé és a hazafelé vezető úton is kegyes volt az időjárás a négy autóból álló csapathoz, vagyis mindvégig száraz aszfalton, viszontagságok nélkül autózhattak. Az elöl haladó jármű vezetője igen sietős tempót diktált az autópályán, ezért Barátunk is a szokottnál gyorsabban haladt. Legalább meggyőződhetett arról, hogy Mazdája az erősen kanyargó alpesi autópálya-szakaszokon még viszonylag nagy sebességnél is stabilan fekszik az úton, nyugodt marad, nem jön ki a sodrából. Igaz, hogy a meredek emelkedőkön hatodikból ötödik fokozatba kellett kapcsolni, így viszont az 1,5 literes benzinmotorral hajtott „hármas” mindvégig tartotta a lépést a csapatot felvezető, háromliteres dízelmotorral hajtott német prémiumcirkálóval. Ráadásul a zajszintje még ilyen erőltetett menetben is kellemesen alacsony maradt, vagyis a tempós hegyvidéki autózás sem ment a kényelem rovására.

Egy márkatárs a kifelé vezető úton, még az első generációból
Egy márkatárs a kifelé vezető úton, még az első generációból
Alpesi kilátás a Mazda3-ból
Alpesi kilátás a Mazda3-ból

Sőt, az üzemanyag-fogyasztás sem „szállt el”, az átlag éppen csak meghaladta a hat litert száz kilométerenként. „Ilyen körülmények között az előző autóm, a dízel Mazda6 körülbelül 6,5-7,0 liter gázolajat fogyasztott volna száz kilométerenként, ezért most is nagyon elégedett voltam a Skyactiv technológiájú Mazda3 étvágyával.” – tette hozzá Barátunk.

A gyári navigációs rendszer a TMC-információ alapján idejében figyelmeztetést küldött a forgalmi dugóról
A gyári navigációs rendszer a TMC-információ alapján idejében figyelmeztetést küldött a forgalmi dugóról

 

Majd felkínált egy alternatív útvonalat
Majd felkínált egy alternatív útvonalat

„Ausztriában a néhány hónappal ezelőtt beszerzett gyári navigációs rendszerrel is sikerült új tapasztalatokat gyűjtenem. Hazafelé menet egyszer csak megjelent egy üzenet a kijelzőn arról, hogy a tervezett útvonalon forgalmi dugó nehezíti a továbbjutást. Ezzel együtt a rendszer rögtön felkínált egy alternatív útvonalat. A csapat már említett német prémiumautójának rendszere ugyanezt az üzenetet közölte és elkerülő utat ajánlotta fel, így egyöntetűen elfogadtuk. Nem bántuk meg. Mindez a TMC forgalomfigyelésnek volt köszönhető, amely Magyarországon még nem elérhető.” – osztotta meg Barátunk új élményét a navigációs rendszerrel.

A Mazda3 az egyhetes muraui síelés alkalmával is kiváló szolgálatot tett. Mindvégig megbízhatóan viselkedett, miközben kényelmes, gazdaságos és nem utolsósorban élvezetes utazást nyújtott
A Mazda3 az egyhetes muraui síelés alkalmával is kiváló szolgálatot tett. Mindvégig megbízhatóan viselkedett, miközben kényelmes, gazdaságos és nem utolsósorban élvezetes utazást nyújtott