Nekünk is jár?

Túlzás lenne azt állítani, hogy hatalmas meglepetést okozott a Mazda Koeru tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon, nyilván nem is ez volt a célja. Viszont megjelenésével alapot adott a márka legnagyobb SUV típusának vonalairól, ami azért lehet érdekes, mert az új CX-9 talán már nem csak Amerikának készül.

Méretei alapján ugyan nem a CX-9-t idézi a Koeru tanulmányautó, hanem inkább egy teljesen új típust – ahogy arról már ötleteltünk korábban – ám megjelenésében annál inkább közel állhat a Mazda legújabb nagy SUV típusához. Persze ez aligha lehet meglepő, hiszen a Mazda valamennyi, a közelmúltban bemutatott sorozatgyártású és csupán egyetlen példányban napvilágot látott tanulmány típusa „közel áll egymáshoz” formailag. Mindegyik a KODO dizájnnyelv szerint készült és elsősorban részleteikben igazodnak ahhoz a kategóriához, amelyikhez tartoznak. Talán csak az MX-5 lóg ki egy kicsit a KODO-sorból, a többiek viszont hűen, mégsem unalmasan követik a jól kitaposott utat. Ez pedig nagyon is érthető. Egyszerűen nem meglepő, hogy jelenlegi helyzetében a Mazda még egy tanulmányautó esetében sem próbál valami merőben újat mutatni. Inkább mindent kihoz a sokszorosan díjnyertes KODO irányzatból, amit csak lehetséges. Örül, hogy végre rátalált egy igazán sikeres és a vásárlók szerint is mutatós irányvonalra, amely fejlődésének egyik alapja.

Meglepetésektől mentesen hoz friss KODO-stílust a Mazda Koeru
Meglepetésektől mentesen hoz friss KODO-stílust a Mazda Koeru

Tehát a Koeru is egy kicsit bátrabban megrajzolt KODO-szülött, semmint újszerű próbálkozás. Hiszen a Mazdának jelenleg legfeljebb azon kell dolgoznia, hogy sínen maradjon száguldó sikervonatával, nem pedig most akar sínre tenni egy új „szerelvényt”, amellyel majd évekig roboghat. Ezen már túl van a Mazda, a 2011-ben sikeresen pályára állított CX-5 jóvoltából, amely azóta is derekasan helytáll. Ugyanakkor hozzá képest a KODO legfrissebb szülötte, a Koeru viszont valóban és szemmel láthatóan jelentős fejlődést jelent. Az irányzat e két végpólusa tehát egyértelműen mutatja, hogy nem ülnek nyugodtan a babérjaikon a Mazdánál. Csak egy kissé nehéz nyomon követni ezt a munkát a futószalagon érkező rengeteg, stílusában természetesen meglehetősen hasonló új típus láttán. Hiszen a Mazdánál, ennél a viszonylag kicsi, független és különcségére joggal büszke gyártónál a CX-5 megjelenése után csupán egy évvel érkezett az új Mazda6, majd a következő esztendőben a Mazda3 és azóta még inkább felgyorsultak az események. Ugyanis most már évente több vadonatúj típussal „bombáz” a márka – csak idén ilyen a Mazda2, az MX-5 és az előd nélküli CX-3, nem beszélve a megújult CX-5-ről és Mazda6-ról. Így már csupán néhány, Európában egyébként sem forgalmazott típus és a CX-9 maradt meg a „régiek” közül (ugyanis a Mazda5 gyártása a jelek szerint utód nélkül szűnik meg 2015-ben).

Kupésan lejt a Koeru hátulja – ez nem utal hétszemélyes utastérre
Kupésan lejt a Koeru hátulja – ez nem utal hétszemélyes utastérre

Egyes források szerint a hozzánk 2014 végén érkezett, verhetetlen ár-értékarányú CX-9 sem sokáig marad a régi, mert hamarosan ezt is új, KODO dizájn szerint megrajzolt és SKYACTIV technikával ütőképessé varázsolt utód váltja. A Mazda jelenlegi tempóját látva talán azon sem kell meglepődnünk, hogy állítólag már akár idén novemberben bemutatkozhat az új CX-9, Los Angelesben. Az újdonság orrában, a jelenlegi V6-os benzinmotor helyett, a Mazda 2,5 literes SKYACTIV egységének turbófeltöltős változatára számítanak a „hozzáértők”. A kémfotók alapján a Carscoops meg is rajzolta, hogy ők hogyan képzelik a CX-9 új generációját. A márka jelenlegi kínálatába kétségtelenül beleillő nagy SUV természetesen szintén magán hordozza a tipikus KODO-jegyeket. Érdekessége nem is ez, hanem, hogy állítólag a típus nem marad csupán Amerika kiváltsága, hanem már a bemutatása után forgalmazni kezdik Európában is. Már csak az a kérdés, hogy ennyi újdonság mellett vajon tényleg még idén bemutatja a Mazda a CX-9 legújabb generációját is? Amíg választ kapunk a kérdésre, addig ezen a videón kukkolhatjuk a tesztköreit futó újdonság egyik álcázott példányát: