Csokisan az igazi

Már pusztán megjelenésével kiemelkedik a CX-3 a kis SUV típusok közül, a Mazda mégis úgy tudott rajta finomítani, hogy az még csak ráncfelvarrásnak sem nevezhető. Az új Takumi kivitel igazi telitalálat.

Elcsépelt és egy kis SUV esetében végképp ellentmondásosnak tűnik a „sportosan elegáns” frázis, a CX-3 Takumi modellről valahogy mégis ez jutott eszünkbe. Már a CX-5 esetében is nagyon bejött ez a kivitel, és most egy kategóriával lejjebb újra sikerre vitte a Mazda az új divatszíneknek tekinthető barnát és grafitszürkét. Mert bár igazán mutatós a CX-3 Revolution Top a világos bőrkárpitozással és a kéttónusú keréktárcsákkal, a Takumi barna belseje talán még elegánsabb, akárcsak sötét árnyalatú kerekei. Legalábbis szerintünk. Persze vérbeli Mazdásként azért ebben a pazar környezetben is sikerült pár kevésbé tetsző részletre felfigyelnünk, no de ne szaladjunk ennyire előre.

A 18 colos, 10 küllős felnik a Takumi modell kiváltságai a CX-3 esetében

A CX-3 Takumi tesztautó a szintén friss „gépszürke” színben érkezett hozzánk, az ehhez a modellhez elérhető egyetlen, kétliteres benzinmotorral. Ez az erőforrás a Mazda kis SUV típusához is remekül illik, csakúgy, mint például a 3-ashoz. Hidegen kellemesen bizsergető, „dögös” rekedtséggel indul, amiből az utastérbe alig jut el valami, menet közben pedig csak gyorsításkor hallható belőle éppen annyi, amennyi szükséges. Hasonlóképpen, teljesítményben is messzemenően hozza az elvárt szintet, miközben fogyasztása ismét bebizonyította, hogy a Mazdánál a gyári érték bizony nagyon is valóságos. A tesztautóval ugyanis teljesítettünk egy németországi túrát, amelynek során – száz kilométerre vetítve – szinte végig autópálya-tempó mellett is beérte 6,2 liter benzinnel. Ezt követően pedig az itthoni vegyes fogyasztási érték is ugyanilyen eredményt hozott.

Kár, hogy csak a vezető oldalán kínál komfortkapcsolós ablakemelőt a CX-3

A CX-3 ezúttal ugyan csak új felszereltsége miatt járt nálunk, részben a németországi út miatt azonban mi mégis újra rácsodálkoztunk, mennyire sokoldalú a Mazda kis SUV típusa. Hiszen műszakilag ugyan valóban a legkisebb Mazdára, a Kettesre épül, mégis kompromisszummentesen, kényelmesen – no és gazdaságosan – utazhattunk vele autópályán több száz kilométert. Ugyanakkor kompakt méretei és magas építéséből adódó emelt üléspozíciója városi használatra is ideálissá teszi. Arra azonban nem árt figyelni, hogy valójában csak első ránézésre magas építésű a CX-3. A valóságban eléggé lent hordja az orrát, amire érdemes figyelni a padkáknál vagy épp az aszfaltozott utat elhagyva. Ezzel együtt vezetése minden körülmények között élvezetes, így összességében valóban szinte minden célra megfelelő szabadidő-autó, ami miatt e kategória képviselőit egyre inkább kedvelik a vásárlók. A Takumi felszereltség jóvoltából pedig immár még gazdagabb palettáról választhat a CX-3 vevőköre.

Még motorosan állítható vezetőülés is jár a CX-3 Takumi kivitelébe

Már kívülről felismerhető a CX-3 Takumi kivitele a csak ehhez a változathoz elérhető, 10 küllős, 18 colos fényes grafitszürke könnyűfém keréktárcsákról. Az utastér szintén azonnal árulkodik a felszereltségről, hiszen kizárólag a Takumi kaphat csokoládébarna bőrkárpitozást, Alcantara betétekkel az ülőlapon és a háttámlán. Éppen e kiváló minőségű nemes anyagok miatt érheti némi kritika az autót, ugyanis ily módon jobban észlelhető a kontraszt az ülések hátulján használt műbőrkárpittal. Hasznos viszont a perforált bőr alkalmazása a testtel érintkező felületeken, hiszen így nem izzasztó az ücsörgés. Szintén fokozza a kényelmet – pláne, ha többen is használják az autót – a vezetőülés motoros állítása, ami csak a Takumiban található meg a CX-3 kínálatában. E részleteken túlmenően pedig a gazdag Revolution felszereltség ellátmányát kapja a Takumi.

Csupán 270 500 forintba kerül a Takumi csomag a CX-3 esetében

A Takumi csakis elsőkerék-hajtással és a kétliteres, 120 lóerős benzinmotorral párosítható, amelyhez manuális és automatikus sebességváltó egyaránt választható. Manuális egységgel a 6 655 400 forintos ára csupán 270 500 forintos felárat jelent az ugyanilyen Revolution felszereltségű modellhez képest, ami abszolút reálisnak mondható. Az automataváltóért mindkét kivitel esetében további félmillió forintot kér a Mazda. Örvendetesek az idén bevezetett frissítések, amelyeket a Takumi és a Revolution egyaránt megkapnak, a vezetőülés motoros állíthatóságát viszont csak a Takumi. Így ez valódi többletet is ad a Revolution modellhez viszonyítva, a többi pedig csak ízlés kérdése. Nekünk egyértelműen bejött a csokoládéba öltöztetett CX-3, amely talán a kínálat legjobb választása, ha nem létszükséglet az összkerékhajtás.

Kívülről és a visszapillantó tükörből is dögösek a CX-3 „combos” hátsó sárvédői