Hosszú távú kapcsolat

CSB_2135CX-3 tesztautó már kétszer is járt korábban nálunk. Egyszer a legjobban felszerelt dízel, majd a legerősebb benzines változat is tiszteletét tette a Mazdablognál. Bánatukra mindketten automatikus sebességváltóval karöltve érkeztek hozzánk. Már akkor kíváncsiak voltunk, miben lehet más egy kézi kapcsolású változat, a közelmúltban pedig egy hosszú úton ki is próbáltuk.

Mostani bejegyzésünk alanya tehát egy Mazda CX-3 G120 Attraction. A pontos modellnév mögött a kétliteres benzines erőforrás takarékosabb (és egyben gyengébb) változata és a közepes felszereltségi szint húzódik. Ez az erőforrás ráadásul csak elsőkerék-meghajtással érhető el. Vagyis a magyar piac igényeihez talán ez a változat áll a legközelebb az eddigi CX-3 tesztautók közül.
Persze a 120 lóerős alapmotor és az Attraction felszereltség is impozáns a legkisebb Mazda crossover esetében. LED fényszórók és ködfényszórók, eső- és fényérzékelő, tolatóradar, visszagurulás gátló (HLA), városi vészfék asszisztens (SCBS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer… Szinte felsorolni sem lehet, mi minden belefér már ebbe a kivitelbe is a Mazdánál. Akadtak azonban furcsaságok is.

Felszereltségből közepest érdemelt, de ez a minősítés egyáltalán nem teszi középszerűvé
Felszereltségből közepest érdemelt, de ez a minősítés egyáltalán nem teszi középszerűvé

Az egyértelmű, hogy ehhez a felszereltséghez nem jár a korábban már megismert bőrkárpitozás. A fehér/fekete/bordó nemes anyag nagyon igényes volt a korábbi fehér illetve bordó tesztautókban, a hozzájuk passzoló bordó légbefúvó betétek pedig harmonizáltak a műszerfalon. Sajnos ez utóbbi megtalálható az Attraction kivitelben is. A fekete műszerfallal és kárpitozással még akár passzolhatna is, de tudván, hogy kívülről a „Dynamic blue” névre keresztelt fényezést kapta az autó, elég furcsa érzést keltettek. A bőrkárpitozás hiányában még egy dolog feltűnt, mégpedig az, hogy a középkonzol oldala – így párnázottság nélkül – hosszú úton képes kényelmetlenné válni. Nyomja az ember lábát, ami párszáz kilométer után bizony fel is tűnik. Ezzel együtt mérete ellenére sem kényelmetlen utazáshoz a CX-3. Két felnőtt – akár két gyermekkel – csomagokkal együtt is bátran útnak indulhat, igaz érdemes a kétszintes csomagtérben az elválasztó elemet „mély állásba” helyezni.

A csomagtér mérete elfogadható, ha megfelelően használjuk, a bordó légbeömlő betételem viszont indokolhatatlan
A csomagtér mérete elfogadható, ha megfelelően használjuk, a bordó légbeömlő betételem viszont indokolhatatlan

Mi magunk Drezdát vettük célba az autóval. Az odautat Ausztrián és Csehországon keresztül tettük meg, ráadásul Prágát sem kerültük el, hanem keresztülvágtunk rajta. Így a közel 700 kilométeres út tartalmazott bőven autópályát, autóutat és városi forgalmat is.
Korábban éppen ezzel a hajtáslánccal mértünk jobb fogyasztási értéket a gyárilag előírtnál a Mazda3 esetében. Most erre azért nem láttunk esélyt, hiszen nem pontosan egyharmad arányban oszlottak meg a különböző szakaszok. Viszont a 6,3 literes mért átlag alig maradt el a gyári 5,9 liter/100 kilométer adattól, ami több mint tiszteletet parancsoló.

A kétliteres szívó benzines szép csöndben a kedvenc Mazda erőforrásunkká vált a palettán
A kétliteres, szívó benzines szép csöndben a kedvenc Mazda erőforrásunkká vált a palettán

Mindeközben a vezetési komfort minden igényt kielégített. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó végtelenül pontos és precíz szerkezet. A motor karakterisztikája támogatja a nyugodt haladást és a pörgősebb vezetési stílust is. Előbbihez a viszonylag nagy lökettérfogatból adódó nyomatéka, utóbbihoz egyenletes teljesítményleadása remek partner. Nem véletlen, hogy a Mazdánál elkötelezték magukat a mérnökök a szívó benzines Skyactiv erőforrások mellett. Bonyolult megoldások és kiegészítők helyett egyszerű ötletekkel„operáltak” és ezt most már végképp kijelenthetjük: működik a „varázslat”.

A mérnöki zsenialitás tárháza... az autó is!
A mérnöki zsenialitás tárháza… az autó is!

A hazautat Csehország-Szlovákia viszonylatban tettük meg. Ez azt jelenti, hogy szinte teljes egészében autópályán jutottunk el Budaörsig. A fogyasztási átlag így persze növekedett. 6,5 liter/100 kilométeres értéket kaptunk az utazás végére, de ez még mindig abszolút az elvárásokon belül maradt.
Mindeközben abszolút kényelemben és biztonságban érezhettük magunkat, még annak ellenére is, hogy némi havas eső is ránk ijesztett az út során. Egyedül talán azt sajnáltuk, hogy az autóban nem volt gyári navigációs rendszer, így azt nem tudtuk próbára tenni a nemzetközi viszonylatban. Ki kell viszont emelni a LED technológiás fényszórókat, amelyek ismét bizonyították képességeiket. A legzordabb körülmények között is nappali világosságot varázsoltak az úttestre. Mi, a magunk részéről minden járműben kötelező felszereltséggé tennénk. A kézi kapcsolású váltó pedig abszolút beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Ugyanolyan pontos és precíz, mint a Mazda3-ban volt, áttételei pedig jó hatással vannak az utazási komfortra és fogyasztásra egyaránt.
Egy gondolat erejéig térjünk ki tesztautónk árára is. Árcéduláján picivel több, mint hatmillió forint szerepel, ami ugyan nem kevés, de felszereltségét tekintve abszolút reális.

A CX-3 igazán szerethető formailag és tartalmilag egyaránt
A CX-3 igazán szerethető formailag és tartalmilag egyaránt

És hogy miben is volt partnerünk az új CX-3? A Mazdablog csapata nem kirándulni volt az egykori keletnémet városban. A tavalyi évhez hasonlóan idén is zászlónkra tűztük egy Mazda vásárlását. A tavalyi 1000 eurós projekt után idén egész más volt a cél. Mégpedig az hogy egy jó állapotban lévő, igazi ritkaságot vásároljunk. Büszkén jelenthetjük mindez sikerült és a „vásár fiát” azóta már komolyan vallatjuk is! Ez azonban már egy következő bejegyzés témája…

Ezzel a pillanatképpel eláruljuk Nektek a drezdai kirándulás célját. Folytatás hamarosan...
Ezzel a pillanatképpel eláruljuk Nektek a drezdai kirándulás célját. Folytatás hamarosan…