Egy Mazda élete – Félidőben

Amikor Barátunk megvette új Mazda3 G100 autóját, amelynek életét azóta figyelemmel kísérjük, úgy tervezte, hogy körülbelül 9-10 évig és 300 ezer kilométeres futásteljesítményig tartja meg. Nos, elérkeztünk a feléhez, a jármű januárban lesz ötéves és elhagyta a számlálója a 160 ezer kilométert. Így ismét átesett egy kötelező karbantartáson a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, ám egyéb beavatkozásra ezúttal sem volt szükség.

Hihetetlen, hogy milyen gyorsan repül az idő! Január elején lesz öt éve annak, hogy Barátunk birtokba vette vadonatúj Mazda3-asát a Mazda Centrum újbudai szalonjában. Az autó ez idő alatt egyszer sem hagyta cserben gondos gazdáját, váratlan költségek és rendkívüli szervizelések nélkül, abszolút megbízhatón és kiszámíthatón szolgál a mai napig. Holott az évi több mint 30 ezer kilométeres futás jóval több az átlagosnál ebben a kategóriában. Jó hír továbbá, hogy a karosszéria tökéletesen rozsdamentes, ahogyan arról a mostani szervizelés alkalmával a felemelt autó alá bújva magunk is meggyőződhettünk. Úgy tűnik, hogy a SKYACTIV-generáció e tekintetben is tartós.

Nyoma sincs korróziónak a karosszérián, a sárvédőívek és a küszöbök is makulátlanok öt év, illetve 160 ezer kilométer után

Legutóbb, a 140 ezer kilométernél elvégzett olajcsere alkalmával már felmerült annak a lehetősége, hogy 160 ezernél cserére szorulnak az első féktárcsák és a fékbetétek. Azonban az eredeti, gyárilag beépített alkatrészek annyira jól bírják, hogy erre még mindig nem volt szükség. A fékfolyadékot viszont most lecserélték a szervizben, ezt ugyanis 40 ezer kilométerenként írja elő a gyártó.

Csak a fékfolyadékot kellett lecserélni, a gyári tárcsákat és betéteket még mindig nem

Ezenkívül csak a motorolajat, az olajszűrőt és a levegőszűrőt kellett most cserélni. Az alapos, mindenre kiterjedő átvizsgálás során sem fedezett fel a Mazda Centrum tapasztalt szerelője semmilyen problémát, miként Barátunk sem tapasztal a megszokottól eltérő jelenségeket autójával. Kívül-belül és műszakilag is szinte olyan, mint új korában. Problémák helyett csak élményekkel szolgál, ahogyan az egy Mazdától elvárható – még ilyen intenzív használat mellett is!

Sikerült ezúttal is igen pontosan időzíteni a szervizlátogatást