Egy Mazda élete – Jól tartja magát

Hatodik évét tapossa és túljutott a 180 ezredik kilométerén Barátunk új kora óta nyomon követett Mazda3 G100 autója. Így ismét átesett egy időszakos karbantartáson a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, ahol az alapos átvizsgáláson kiderült, hogy továbbra is kiváló állapotnak örvend. Nemrég felmerült ugyan az első váratlan kis hiba, azonban ezt egyszerűen és gyorsan sikerült orvosolni.

Éppen félúton a decemberi 160 ezer és a mostani 180 ezer kilométeres időszakos karbantartás között Barátunk Mazda3-asa úgy gondolta, hogy ideje finom utalást tenni a korára. Mintha csak megérezte volna, hogy utódja már a hazai szalonokban is kelleti magát frissebb, divatosabb küllemével, gazdagabb felszereltségével, még igényesebb belsőterével és korszerűbb megoldásaival.

Körülbelül 170 ezer kilométeres futásteljesítménynél a jobb szélső gyújtótrafó megadta magát, ám a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében az autót 48 órán belül fogadva, gyorsan kicserélték ezt az alkatrészt

Annyi történt ugyanis, hogy az autó motorja egyszer csak elgyengült, járása kissé egyenetlenné vált, az elektronika pedig hetven kilométer/óra sebességnél tovább nem engedte gyorsulni a kocsit. Barátunk azonnal hívta a Mazda Centrum újbudai márkaszervizét, ahol két napon belül fogadták az autót és az egyik gyújtótrafó cseréjével gyorsan elhárították a problémát. Az autó azóta is kifogástalanul működik. Fontos kihangsúlyozni, hogy az autó így sem hagyta cserben gazdáját az út szélén, vagyis saját lábán jutott el a szervizig.

Ismét sikerült pontosan időzíteni a kötelező szervizlátogatást. Erre egyébként a műszerpanel kijelzője is figyelmezteti az autó gazdáját, ötszáz kilométerrel az esedékesség előtt

A 180 ezer kilométernél esedékes szervizlátogatás alkalmával az alapos átvizsgálás is igazolta, hogy Barátunk 3-asa szinte újszerű állapotú. A karosszérián sehol egy kezdődő rozsdásodás, a motor és a váltó tökéletesen porszáraz, sehol egy olajcsepp. Olaj- vagy hűtőfolyadék-fogyás nem kimutatható, a futómű és a kormánymű tökéletes (neppernyelven koppanásmentes), sőt, még mindig a gyári féktárcsákkal és fékbetétekkel fut az autó. A gyári első szerelésű Toyo nyári gumiabroncsok is biztonsággal kibírják még ezt a szezont, holott már több mint százezer kilométert futottak.

A gyártó 180 ezer kilométerenként írja elő a váltóolaj cseréjét, így most ennek is eljött az ideje

Ezúttal a motorolaj és az olajszűrő cseréjén kívül csak a váltóolajat kellett a gyári előírásnak megfelelően kicserélni, ennek ugyanis 180 ezer kilométer az élettartama. A kenőanyag tisztán, fémsorjáktól mentesen, aranysárgán folyt ki a még mindig könnyen és pontosan kapcsolható váltóból. Ezenkívül az újbudai márkaszerviz szerelője a távirányító gombelemét is kicserélte, mert a műszerpanel kijelzője az utóbbi időben már egy üzenettel figyelmeztetett a gyengülésére. Egyébként ez volt a második elemcsere.

Ennyit bírt a második gombelem a távirányítóban, a márkaszervizben pillanatok alatt kicserélték

A 170 ezres kis közjáték ellenére Barátunk továbbra is elégedetten, örömmel és nagy bizalommal használja még mindig újszerű állapotú Mazda3-asát. Habár a mostani szervizlátogatás alkalmával egy tesztkör erejéig kipróbálta az új generációs 3-ast, egyelőre nem érzi szükségesnek lecserélni jól bevált társát. Persze a forradalmian új SKYACTIV-X motort nagyon kíváncsian várja, de erről a mostani autójának egy szót se!

Sehol egy baljós rozsdafolt, olajcsepp vagy lötyögés a kétszázezredik kilométerhez közeledve. Úgy tűnik, hogy a SKYACTIV generáció valóban nagyon tartós