DeMuris Mazda

Alig múlt harminc a szimpatikusan amatőr, fanyar humorú, azonban tárgyilagos autótesztek fenegyereke Douglas Andrew „Doug” DeMuro. Fiatal kora ellenére több száz autóteszten van túl, de könnyen meglehet, hogy a feneke alatt megfordult négykerekűek már elhagyták a legkisebb négyjegyű számot. Lassan saját autóból is harminc felett jár, jelenleg egy kanárisárga Land Rover Defender kabrió, valamint egy 2005-ös Ford GT szupersportautó áll a garázsában. Van tehát mihez viszonyítania, amikor elismerően dicséri a Mazda CX-30 szabadidő-autót, de ne szaladjunk ennyire előre.

A kompakt SUV tavaly bezsebelte a „Das Goldene Lenkrad” – Arany kormánykerék – díjat

A CX-3 és CX-5 közé pozícionált harmincas, amiatt nem az őt megillető CX-4 névre hallgat, mert azt egy, a kínai piacon elérhető modell bitorolja. Doug érezhetően nehezen lendül túl a logikátlan névadáson, halkan megjegyezzük, hogy ez minket is meglepett. Azonban bárcsak minden autónak ennyi támadható felülete lenne, máris a paradicsomban érezhetnénk magunkat. Doug is így gondolhatja, hiszen beleveti magát az érdekes részletekbe. Örömét leli a minimalista műszerfalban, a figyelmes és praktikus részletek kavalkádjában, csupán az infotainment-rendszer érintőképernyőjét hiányolja. A Mazda szerint a tekerőgombbal vezérelt rendszer biztonságosabb. Ebben mi nem nyilvánítanánk véleményt, mindenki döntse el saját maga, hogy melyik megoldás a biztonságosabb és vonja el kevésbé a figyelmét. Doug méltatja a 2,5 literes, négyhengeres, 186 lóerős benzinmotort, ami a kategória jellemzőihez mérten szokatlan fickóssággal mozgatja a szabadidő-autót. Az amerikai vásárlók számára ezzel, a hatosból is ismert, idén hét esztendős erőforrással is elérhető a CX-30. Nálunk a kétliteres, Skyactiv-X képes hasonló teljesítményre, mondanunk sem kell, hogy mindezt jóval takarékosabban abszolválja.

A Mazda büszke a kategória egyetlen elektromosan nyíló csomagtérajtajára

Azt már láthattuk, hogy a nagytestvér elég jól boldogul terepen. Itt azért mindenkit óvatosságra intenénk, hiszen egy meggondolatlan mozdulattal akkora anyagi kárt tehetünk újdonsült Mazdánkban, amiből lazán vásárolhatnánk egy orosz farkaskergető terepjárót. A külön kapcsolóval aktiválható Offroad üzemmód ellenére Dougban fel sem merül a terepezés lehetősége, inkább szilárd útburkolaton marad. Azonban a rövidke tesztkör is meggyőzi a CX-30 harmonikusan sportos viselkedéséről. Beismeri, hogy nagy valószínűséggel ezt választaná, ha ilyen kategóriájú járművet keresne. Kell ennél nagyobb dicséret? Azonban nem lövünk le minden poént, inkább átadjuk a szót Dougnak. Jó szórakozást kívánunk!