Eredetileg most egy olyan bejegyzés következne, ami a Skyactiv-X motorral szerelt Mazda3 Sedan nagyszerű fogyasztásáról szól. Ezeket a terveinket továbbra sem adtuk fel, de amíg legutóbb a havazás tett keresztbe a kísérletnek, most azt szó szerint elfújta a szél.

A Mazda3 kapcsán már jó néhány tesztautóval megismerkedhettek a Mazdablog rendszeres olvasói. Legutóbb egy lépcsőshátú járt nálunk a csodamotorral, ezúttal azonban mégsem a karosszéria, hanem az erőforráshoz kapcsolódó hatfokozatú automatikus sebességváltó volt a csomag legérdekesebb része.

Amióta kiderült, hogy az új Mazda3-al érkezik meg a Skyactiv motorcsalád legújabb nemzedéke, mindenki ezt várta. És a mindenki ez esetben nem költői túlzás, hiszen az egész iparág elképedve figyelte a Mazdát, aki megalkotta a benzines dízelmotort. A Skyactiv-X valóban különleges, de igazság szerint egyszerre több és kevesebb is ennél!

Milyen az új Mazda3 SKYACTIV-X hajtáslánccal? Milyen újdonságokkal rukkol ki a jövőben a Mazda? Valóban csak hibridhajtással várható a Wankel-motor visszatérése? Majdnem minden kérdésre választ kapsz az alábbiakban, sok egyéb érdekességgel kiegészítve.

Csúnya dolog a pletykálkodás, pláne, ha teljesen alaptalan, ez esetben viszont másról van szó. Ugyanis közvetlenül a Mazdától származik az új hathengeres erőforrásokról szóló hír. Ez pedig megerősíteni látszik a korábban valóban csupán pletykaként felröppent reménysugarakat kedvenc márkánk felfelé terjeszkedéséről. Lássuk hát, mi az igazság!

Célegyenesbe fordult a Mazda SKYACTIV-X projektje. Ezt mutatja, hogy a közelmúltban „földi halandók” is beülhettek a prototípus SKYACTIV-X autókba, és kipróbálhatták a jövőt. Hónapokkal ezelőtt még csak „kémfotókat” láthattunk a matt fekete Mazda3 prototípusokról, amelyek már a SKYACTIV-X technológiát hordozzák. Lássuk, mit tapasztaltak, akik kipróbálták.