Legyünk őszinték, a „mennyibe kerül” után általában ez a kérdés következik, a legtöbb embernél, amikor egy ismerősnél új autóval találkozik. Vagy ha mégsem, akkor ez a kérdés a TOP 10-ben egészen biztosan benne van, főleg egy Mazda esetében.

Valahogy rosszul bánik velünk az élet, ha a Skyactiv-X motorral szerelt tesztautók kerülnek a kezeink közé. Legutóbb, még februárban a fogyasztásmérésünket viharos szél hiúsította meg, aztán március elején az idei Genfi Autószalont már a koronavírus-járvány lehetetlenítette el. Majd, amikor kieszeltük a „B-tervet”, egy németországi kirándulást, azt ismét az időjárás hiúsította meg.

Eredetileg most egy olyan bejegyzés következne, ami a Skyactiv-X motorral szerelt Mazda3 Sedan nagyszerű fogyasztásáról szól. Ezeket a terveinket továbbra sem adtuk fel, de amíg legutóbb a havazás tett keresztbe a kísérletnek, most azt szó szerint elfújta a szél.

Ismét bebizonyosodott, hogy a Mazda jól döntött, amikor a gazdasági és autóipari válságban is előre tekintve, a fejlesztésben látta a kiutat, és vadonatúj típusait – az alapoktól újratervezve – a teljesen új, környezetvédelmet célzó SKYACTIV technológia jegyében hozta létre. Most érik be e munka gyümölcse, egyebek mellett olyan szakmai elismerésekkel, mint a nemrégiben napvilágra hozott […]

Jó érzés gazdaságos és környezetbarát autóval járni, pláne, ha ez nem jelent kompromisszumot a vezetési élmény terén. Még jobb, ha mások is elismerik kedvencünk erényeit, miután kiderül, hogy ő a legjobb. Az egyik hazai autós honlap tesztjében újra megmutatta a Mazda3, hogy ő a leggazdaságosabb.