Dolce Vita

Minden bizonnyal sokan megbocsátanak nekünk, hogy az MX-5 rajongótáborával együtt itt a Mazdablogon sem győzünk megemlékezni a világ legnépszerűbb roadsteréről. Hiszen ritkán ünnepelhetünk ilyen kerek évfordulót, mint az idén 30 éves MX-5 esetében.

Kiválóan mutatja kedvenc márkánk roadsterének széles körű közkedveltségét, hogy még az olasz autógyártás fellegvárában is megemlékeztek harmincadik születésnapjáról. A torinói Parco Valentino adott helyet a rendezvénynek, mint már eddig is sok más hasonlóan nagyszabású autós seregszemlének. Ezúttal viszont csakis a Mazda MX-5 került a középpontba, június 22-én, amikor több mint háromszáz MX-5 modell és közel hatszáz rajongó érkezett a helyszínre. Az eseményen Torino polgármestere mellett szintén megjelent Tom Matano, az első MX-5 atyja, valamint Nobuhiro Yamamoto, a típus jelenlegi programmenedzsere. Mindketten részt vettek a 30 éves jubileumi modellek helyi leleplezésében, és együtt fújták el az MX-5 születésnapi tortájának gyertyáit. Ezután mind a 305 megjelent Mazda roadster útnak indult, hogy a városon át – négy sávban –, a Piazza Valentinóig tartó konvojban ünnepeljék e nevezetes napot. A Torino történelmi városnegyedén keresztül vezető Mazda-felvonulás hangulatáról is ízelítőt adnak az alábbi fotók.

E képek láttán jut eszünkbe, hogy miért nincs minden nap karácsony, ugye? Pedig igazából akadnak olyan szerencsések, akik számára valóban minden nap ünnepnap, legalábbis a Mazda MX-5 tekintetében. Hiszen a hónap minden napjára jut egy-egy MX-5 a világ talán legnagyobb magántulajdonú MX-5 gyűjteményében. Az élményt ráadásul nem csupán magának tartogatja a szerencsés tulajdonos, 17. századi birtoka ugyanis látogatható. A Miataland névre keresztelt olasz MX-5-oázisban mindent megtalálnak a Mazda roadsterének hívei. Sőt, ott is alhatnak a számozás helyett MX-5 fényezési fantázianevekkel elnevezett szobákban, valamint pihenhetnek az elmúlt harminc év katalógusait, magazinjait és egyéb ismeretterjesztő anyagait gyűjtő könyvtárban. A szobafoglalás napi 60 kilométer szabadon felhasználható MX-5-használatot is tartalmaz a Mazda-gyűjtemény valamely tagjával, méghozzá ideális helyszínen, az idilli olasz vidéken. Ezt a mesebeli Miataland-hangulatot igyekszik elénk tárni az alábbi videó.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

Szinte természetes, hogy a fenti magángyűjteménybe is érkezik majd egy narancsszínű 30th Anniversary Edition Mazda MX-5. Ilyen – illetve hasonló – árnyalatot azonban nem csupán a születésnapos Mazda roadster visel. Avagy mások is ezzel a színnel ünneplik a harmadik x-be lépő MX-5 roadstert, méghozzá egy igazán különleges modellel. A szóban forgó, egy NB alapjaira épített fenevad egyediségét az adja, hogy minden bizonnyal csupán egyetlen példány létezik belőle. Pedig V8-as motorral mi is mutattunk már több MX-5-átépítést is, de ez most valami más. Több, mint egy V8-as erőforrás „egyszerű” bepréselése a Mazda roadsterének orrába. Annál is inkább, mert nem sikerült maradéktalanul a motor beépítése, jól látható ez a motortérből kilógó elemekből. Persze az alábbi videó árul el igazán sokat a 700 lóerős Dodge Hellcat erőforrásával felvértezett Mazda MX-5 képességeiről.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

Kezdésnek nem rossz – mondanák a Hellcat-motoros MX-5 roadsterre a következő videóban szereplő Mazda alkotói, akik még többre vágytak, mint 700 lóerő. Ugyanakkor hűek maradtak az alapokhoz, legalábbis a márka vonatkozásában. Bár ez a szintén NB-alapokra épült négykerekű sem tartotta meg eredeti erőforrását, de az új motor legalább a „családban maradt”. A szívátültetés eredményeként ugyanis egy Wankel-motor került – erős átalakítás után az MX-5 orrába. Az eredmény 1200 lóerő, és korlátozott használhatóság, de legalább egyenesen nagyon gyorsan tud menni a videóban látható Mazda.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

Kevésbé gyorsul, viszont cserébe kanyarban is helytáll az a Mazda MX-5, amelyet a lenti videóban mutatunk, méghozzá nem is akármilyen társaságban. A szintén alaposan átépített NA ugyanis egy másik Mazda, egy RX-7 FD mögött rója a köröket a Nürburgringen. Egyik Mazda sem gyári állapotú, a turbófeltöltős Wankel-motorral hajtott RX-7 már a műszerfalával is elárulja ezt. Az MX-5 pedig V6-os erőforrást hord a motorterében, így már érthető, hogy simán tartja a lépést az RX-7 tempójával. Bár mindketten alaposan benne vannak már a korban, mégsem járt el felettük az idő. Hiszen éppen ilyen terepre készítették fel őket, mint a Nürburgring. Értő kezek között pedig gép és ember egyaránt fantasztikusan érzi magát – akárcsak mi nézők a monitor előtt ülve.

Ez a tartalom nem elérhető
Kérjük, kattintson az Elfogadás gombra a felbukkanó figyelmeztetésen

Te inkább az eredeti állapotú Mazda roadstereket részesíted előnyben? Értékeled az olyan különlegességeket, mint például a típus 30 éves jubileumára készült különleges kivitel? Mégis jobban tetszene egy makulátlan MX-5 NA 1991-ből? Az a jó, hogy igazából mindkét vágyad teljesülhet, hiszen hajdan is napvilágot láttak különleges Mazda MX-5 sorozatok. Igaz, tán eredetileg kevésbé volt ritka, hiszen összesen nem háromezer, hanem négyezer példány készült ebből a British Racing Green színű, barna bőrbe bújtatott gyönyörűségből. Ilyen állapotban viszont manapság már aligha akad még egy a környéken. Éppen ez a bökkenő vele, hogy a képeken látható – a négyezerből a 389. legyártott – példány is az Egyesült Államokban eladó, Kaliforniában. Pedig csak bő 26 ezer kilométert tettek meg vele az elmúlt 28 évben, és a fotók alapján még keménytető, valamint egyéb kiegészítők is járnak hozzá, az 5,87 millió forintos árért.

 

Oldalunk további használatával elfogadja a sütiket. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close