Hatszázból az első

Elkészült az első gyárilag felújított Mazda MX-5. A meseszép régi-új roadstert már át is vette régi-új tulajdonosa, aki eredetileg újonnan vásárolta az autót.

Összesen hatszáz MX-5 NA modellt választott ki a Mazda 2017-ben, miután felajánlotta japán roadster-tulajdonosoknak, hogy újjáépítve kapják vissza autójukat. Vagyis ez a hatszáz jármű ugyanolyan pompájában gördül ki ismét a gyárkapun, mint bő 20 évvel ezelőtt. Az első ilyen újjávarázsolt példány már el is készült, és átvette régi-új gazdája. Ugyanaz a szerencsés japán paradicsomtermesztő, aki újonnan vásárolta roadsterét 1992-ben. A hajdani brit roadsterek ihlette Mazda MX-5 ráadásul British Racing Green színben pompázik. Szintén stílusos az átadás időzítése, hiszen az aktuális MX-5 ND nemzedék ugyancsak most újult meg.

Teljesen szétszedik és újra összerakják az MX-5 első nemzedékének kiválasztott példányait a gyárban

Az első gyárilag megújult MX-5 roadster érdekessége, hogy nem is Mazda. Pontosabban nem Mazda embléma díszeleg rajta, hanem a hajdani Eunos márka logója, valamint MX-5 típusmegnevezés helyett Roadster felirat. Mindemellett ez még ráadásul egy különleges V-Special kivitel is, így érthető, hogy elsőként választották ki a gyáriak felújításra. Az autó közelmúltban nyugdíjba vonult tulajdonosa az újságban látta meg a Mazda felhívását, és úgy döntött, hogy él a lehetőséggel. Mivel nyugdíjba vonulása miatt több szabadidővel rendelkezett, amúgy is tervezte az autó felújítását. Mégis nagyon megörült, amikor kiderült, hogy autóját beválasztották a programba, azaz profik veszik kezelésbe.

Nishimoto Yoshitsugu úr büszkén és nagy örömmel vette át megújult kedvencét

A V-Special felszereltségű Eunos Roadster 1992-ben részlegesen önzáró differenciálzárral, első toronymerevítővel és elegáns belsővel került piacra. Naná, hogy egy ilyen bő negyedszázados ínyencség még a gyári restaurátorok érdeklődését is felkeltette, és elsőként választották ki ezt az autót a felújítási programba. Az újjászületett MX-5 átvételekor örömmel emlékezett vissza tulajdonosa a ’90-es évekre, amikor autóját megvette: „Megkérték az árát, de fantasztikus élményt jelentett vezetni. Csodálatos kirándulásokat tettünk vele a feleségemmel akkoriban. És ugyanezt akarom tenni az elkövetkező 25 évben.” A körülbelül kéthónapos felújítás konkrét összege nem ismert, de Nishimoto Yoshitsugu úr szerint jelentős tétel, az autó árához képest is. Mégis minden roadster-tulajdonosnak ajánlja a Mazda egyelőre csak Japánban bevezetett új szolgáltatását, aki még hosszú évekig élvezni akarja régi kedvencét. A márka ezenkívül most olyan megoldáson dolgozik, amikor csak az alkatrészeket adja a házilag is elvégezhető felújításhoz: LEGO felnőtteknek?

Gyári állapotú 26 éves youngtimer