Abszolút győzelem

Bár, a férfiak nem szeretik beismerni, sok esetben a hölgyek mondják ki az utolsó szót autó vásárláskor. Különösen igaz ez, ha a család közös négykerekűjéről kell dönteni.

Az autóipar már régen felismerte a szebbik nem befolyását ezen a területen (is). Talán pont ezért indították útjára 2009-ben a Women’s World Car of the Year (az Év Női Autója) díj-at, amely kifejezetten a nők véleményére kíváncsi: hogy látják, az év újdonságai közül, melyikkel szeretnének bevásárolni indulni és melyikről álmodoznak hintó helyett.

Azt, hogy milyen szempontok szerint értékel a 34 ország 41 képviselője pontosan nem ismert, de egy biztos, női szemmel választanak jelölteket. A döntős modellek különböző kategóriákban versenyeznek, de a kiválasztási procedúra végén abszolút győztest is hirdetnek.

A hölgyek kapcsán igazi hódítóként érkezett a Mazda3
A hölgyek kapcsán igazi hódítóként érkezett a Mazda3

Ezen kívül minden évben megszavazzák az év álomautóját. Ezt az elismerést a 2016-ban elhunyt New York-i zsűritag tiszteletére Holly Reich-díjnak neveztek el, valamint az év női autós személyiségét is kikiáltják. A 2018-ban bevezetett új kategória díját idén Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója vehette át.

Az idén tizedik alkalommal megrendezett versenyen egyes kategóriákban három európai és három ázsiai típus végzett az élen; az abszolút győztes pedig a Mazda3 lett.

A típusra zúduló díjeső Kínában is folytatódott
A típusra zúduló díjeső Kínában is folytatódott

A Mazda3 ettől a díjtól függetlenül is igazán jó évet zárhat. Sikertörténetet írt Kínában is: annyira megkedveltette magát Kelet-Ázsia legnagyobb országában, hogy a prémium márkákat maga mögé utasítva, 2019-ben az év Kínai Év Autójának választották.  A japán kompakt járművet egy 38 bíróból álló testület, 194 jármű közül állította a dobogó első helyére.  Érdekesség, hogy a Népköztársaságban csak a Sedan változat kapható, és idén augusztustól a Changan Mazda Automobile Co., Ltd. gyártja a helyi piacra. Ez természetesen nem véletlen, hiszen azon a vidéken még mindig a lépcsőshátú járműveknek van a legnagyobb presztízse. Ráadásul autóként ott a CX-4 SUV, ami viszont csak és kizárólag ott elérhető!

Kínában kizárólag a lépcsőshátú Mazda3 elérhető
Kínában kizárólag a lépcsőshátú Mazda3 elérhető

Az év végi díjesőnek ezzel azonban még korántsem volt vége! Thaiföldön is nagy népszerűségnek örvend a típus, ahol ötödik éve osztják ki az év autója díjat. A korábbi nyertesek között szerepelt a Toyota C-HR, a Honda CR-V, a Mazda CX-3 és a Ford Everest. Idén a japán családi autó kapta a Thaiföldi Év Autója címet stílusos, mégis sportos megjelenéséért. A negyedik generációs Mazda3 kényelmes fölénnyel jutott a döntőbe, ahol magas pontszám különbséggel verte vetélytársait, a Toyota Corolla Altis-t és a Honda Accord-ot. A szigetországban négyajtós szedánként és ötajtós ferdehátú formában, 165 lóerős kétliteres benzinmotorral kapható.

Kínában továbbra is az előző generáció egyszerűbb Skyactiv erőforrásai mozgatják a Mazda3 modelleket
Kínában továbbra is az előző generáció egyszerűbb Skyactiv erőforrásai mozgatják a Mazda3 modelleket

Sajnos, a nagy sikerek ellenére is elúszott az európai díj, a Mazda3 nincs a hét finalista között. A küzdelem a BMW1, a Ford Puma, a Peugeot 208, a Porsche Taycan, a Renault Clio, a Tesla Model3 és a Toyota Corolla között folytatódik az ECOTY díjért.

A Mazda3 szerelmeseinek sem kell szomorkodniuk egy esetleges újabb díjátadóig, bőven akad olvasnivaló kedvencükről. Mi is nyomon követtük a negyedik generációs Mazda3 útját: írtunk megérkezéséről, vittük menetpróbára, megjövendöltük sikereit, beszéltünk az áráról és együtt örültünk a Skyactiv-X  megérkezésének.