Egy Mazda élete – Az első kilométerek

Még csak két hete ismerkednek, de már erős a vonzalom

Még csak két hete ismerkednek, de már erős a vonzalom

Hogy repül az idő! És a kilométerek! Ede barátunk Mazda3-asa már nem „új autó”, hanem több mint kéthetes, kilométer-számlálója pedig 2000 felett jár. Bizony, Ede sokat közlekedik autójával, ezért is érte meg neki újat venni használt helyett, ahogy azt már a 2. részben ismertettük.

Két hét alatt 2135 kilométer. Szép teljesítmény

Két hét alatt 2135 kilométer, szép teljesítmény

Ede mostanság napi 110 kilométert ingázik autópályán a munkája kapcsán, esténként gyakran beautózik Budapest széléről a belvárosba, sőt, az egyik hétvégén már Szlovákiában is megfordult az új 3-assal. Autópályán és országúton a megengedett sebességhatár környékén vezet, városban a forgalom ritmusához igazodva. Utóbbi esetben, azaz lakott területen belül jó szolgálatot tesz az i-stop elnevezésű stop-start rendszer. „Kiválóan teszi a dolgát, engem egyáltalán nem zavar a működése. Megállás után azonnal, szinte észrevétlenül leáll a motor, majd a tengelykapcsoló-pedál kinyomásakor egy pillanat alatt újraindul.” – tette hozzá Ede.

Egyelőre a könnyűfém tárcsákon feszülnek a téli gumik, de tavasszal az Autó Mirai műhelyében átszerelik majd ezekre a nyári abroncsokat, a téliek pedig felkerülnek a lemezfelnikre

Egyelőre a könnyűfém tárcsákon feszülnek a téli gumik, de tavasszal az Autó Mirai műhelyében átszerelik majd ezekre a nyári abroncsokat, a téliek pedig felkerülnek a lemezfelnikre

Az eddigi három teletankolás alapján az átlagos benzinfogyasztás 6,3-6,7 liter/100 kilométer számolás szerint, a fedélzeti számítógép következetesen 0,2-0,4 liter/100 kilométerrel nagyobb értéket mutat. Ez tehát alapvetően az autópályás fogyasztást tükrözi, némi lazább forgalmú városi közlekedéssel és jó néhány hidegindítással tűzdelve, bejáratós, nyers motorral, téli abroncsokkal, 0-10 Celsius-fok hőmérsékleten, jellemzően egy, olykor két személlyel. Egyébként Ede dízel 6-osa is 6,5-7,0 liter körül fogyasztott hasonló körülmények között. A 3-asnál az 51 literes benzintartály mellett ez kellő biztonsági tartalékkal körülbelül 700 kilométeres hatótávolságot jelent.

 Ergonomikus, elegáns és kiváló minőségű a belsőtér. Edének nagyon tetszik a bőrfelületek piros varrása

Ergonomikus, elegáns és kiváló minőségű a belsőtér. Edének nagyon tetszik a bőrfelületek piros varrása

Ne felejtsük el azt sem, hogy barátunk még az ismerkedési, összeszokási fázisban tart új Mazdájával, vezetési stílusát is hozzá kell igazítani a dízel 6-os után a benzines 3-ashoz. Első benyomásai azonban nagyon jók, gyorsan megszerette új autóját. „Tény, hogy a kétliteres dízelmotorhoz képest nem húz annyira ez az 1,5 literes benzines, de így is elégedett vagyok a dinamizmusával, autópályán is elegendő az ereje. Sőt, benzines létére nagyon kis fordulatszámról, már 1400-1500-ról szépen gyorsít, jól reagál a gázadásra, hatodik fokozatban 130 kilométer/órás sebességnél pedig még a 3000-et sem éri el a fordulatszám. És még itt is nagyon csendes az autó, a dízel 6-os után egyértelműen halkabb és szebb a motor járása. Az ötödik és a hatodik fokozatot eleinte kicsit nehezen vette be a sebességváltó, de ez már megszűnt, bejáródott. Összességében élmény vezetni, kiváló az úttartása, stabil, jól irányítható, futóműve kicsit feszesebb a régi 6-osénál, de így sem kényelmetlen, nem ráz, nem pattog még rosszabb úton sem. Ülése is kényelmes, a könyöklők számomra tökéletesen helyezkednek el, a kormánykereket ideális helyzetbe tudom állítani, a kapcsolók, kezelőelemek kiválóan kézre állnak. Ráadásul minden könnyen, kis erővel, de határozottan működik.” – ecsetelte Ede első észrevételeit.

Ede pár nap alatt megszokta és megtanulta a szórakoztató, illetve információs rendszer kezelését a váltókar mögötti gombokkal. Nagyon hasznosak a gyorsgombok és a kedvencek funkció

Ede pár nap alatt megszokta és megtanulta a szórakoztató, illetve információs rendszer kezelését a váltókar mögötti gombokkal. Nagyon hasznosak a gyorsgombok és a kedvencek funkció

„Az autó méreteit még nem sikerült megszoknom parkoláshoz, főleg, hogy hátrafelé szűkebb a kilátás, mint a 6-osból volt. Nem érzem még pontosan tolatáskor, hogy hol az autó vége, de mellette szól, hogy a biztonság javára csal az érzet. Vagyis, ha úgy érzékelem, hogy már nincs hely, még van egy méter. Szerencsére a külső visszapillantó tükrök jó nagyok, szűk helyen pedig motorosan behajthatók. A szórakoztató és információs rendszer menüjét, illetve kezelését a váltókar mögötti gombokkal viszont gyorsan és könnyen megszoktam. A legfontosabb, leggyakoribb funkciókat már ösztönösen, fejből megtalálom, vagyis nem kell a középkonzol feletti kijelzőt figyelnem, így nem vonja el a figyelmemet az útról. Bevallom, a hangvezérlés használatát még nem volt időm tanulmányozni a vaskos kezelési kézikönyvben, de ezt a szolgáltatást nem is igazán tartom szükségesnek. A Bluetooth-os telefonpárosítást és –kihangosítást annál inkább. Ezzel kapcsolatban csak az zavaró, hogy autópályán néha váratlanul megszűnik a kihangosítás, és ilyenkor csak a telefonkészüléken lehet folytatni a beszélgetést. Még nem jöttem rá, hogy ennek mi az oka, az is lehet, hogy a telefonom a ludas.” – folytatta Ede.

Ede nagyon szereti, hogy befér az ajtózsebekbe a 1,5 literes ásványvizes palack

Ede nagyon szereti, hogy befér az ajtózsebekbe a 1,5 literes ásványvizes palack

„Az autó kezelését illetően nagyon szeretem, hogy a fedélzeti számítógép menüje két irányban léptethető a kormánykerék gombjaival és egyszerre megjeleníthető a pontos idő, illetve az átlagfogyasztás értéke is. Hasonlóképpen szeretem, hogy a külső hőmérséklet és a digitális légkondicionáló beállítása is egyszerre látható. A régi 6-osban ezek megjelenítéséhez a középkonzol gombjaihoz kellett nyúlkálni. A műszerfal-világítás fényerőszabályzó gombja is sokkal jobban kézre áll. Így az új autómban lényegesen kevesebbszer kell elengednem a volánt, ami kényelmesebb és biztonságosabb. Sajnos tárolóhelyekben a régi 6-osom nagyvonalúbb volt, de azért már minden személyes holmimnak megtaláltam a helyét, belaktam az autót, egyedül az aprópénztartót sírom vissza az előző autómból. Cserébe az új 3-asban 1,5 literes ásványvizes palackok is elférnek az ajtózsebekben, így nem kell kisebb palackokkal vesződni, illetve a 1,5 literest nem az ülésen kell tartanom, ahonnan könnyen legurulhat. Ez a mindennapokban tényleg sokat számít. Lehet, hogy furcsán hangzik, de az új autómnak ezt a tulajdonságát valóban nagyon szeretem! Akárcsak a kulcs nélküli nyitást és indítást, a mindennapokban ez is egyszerűsíti az ember életét. Kár, hogy a csomagtartóba bedobott kabát zsebében már nem érzékeli a rendszer a kulcsot, ezért vagy a hátsó ülésre kell tennem a kabátomat vagy a nadrágzsebembe a kulcsot. De ennél nagyobb problémám soha se legyen!” – folytatta.

Ede vontatókötelet, bikakábelt, szerszámkészletet és hasonló felszereléseket is hord magánál, de nyolc éve, amióta Mazdája van, ezeket csak mások kisegítésére kellett használnia

Ede vontatókötelet, bikakábelt, szerszámkészletet és hasonló felszereléseket is hord magánál, de nyolc éve, amióta Mazdája van, ezeket csak mások kisegítésére kellett használnia

„Eddig a csomagtartó mérete is mindig elegendőnek bizonyult. Múltkor két, az átlagosnál nagyobb termetű kollégám utazott hátul, de még ők sem panaszkodtak a térkínálatra, kényelmesen elfértünk négyen. Egy másik, fiatal BMW-vel járó kollégám pedig elismerően nyilatkozott a műszerfal, illetve a belsőtér kialakításáról, minőségérzetéről. Dicséretekben egyébként sincs hiány, a múltkor a benzinkúton is megkérdezték, hogy én jöttem-e azzal a szép Mazdával. Nekem is nagyon tetszik, hogy amihez csak érek a belsőtérben a könyöklőktől a váltókarig, mindent nagyon kellemes tapintású, igényes anyag borít. A zongoralakk színű betétek is elegánsak, de sajnos már két hét után is látszódnak karcok ezeken, pedig nagyon vigyázok az autómra.” – számolt be Ede tapasztalatairól.

Ede autóját már sokan megdicsérték, eddig még mindenkinek tetszett az új Mazda3-as

Ede autóját már sokan megdicsérték, eddig még mindenkinek tetszett az új Mazda3-as

Az első két hét és bő kétezer kilométer után máris értékes gyakorlati információkat tudtunk meg az új Mazda3-asról. Amint újabb érdekes adatokat és véleményeket hallunk Edétől, ismét közzétesszük itt, a Mazdablogon.

Comments are closed