Éljen a biztonság!

Az amerikai IIHS töréstesztje alapján nem csak az új CX-5 tartozik a legbiztonságosabb SUV modellek közé, hanem a Mazda valamennyi típusa. Ezzel a japán márka ülhet a biztonság trónjára a tengerentúlon.

Nemrégiben számoltunk be az Európában – egyelőre – nem kapható Mazda CX-9 töréstesztjének eredményéről, és megígértük, hogy az új CX-5 biztonságáról is beszámolunk, amint tudunk. Nem is kellett sokáig várni, hiszen az IIHS elsőként vezette a falnak a Mazda CX-5 néhány legfrissebb példányát az általa bevált módszer szerint. Ahogy azt már a CX-9 kapcsán is írtuk, az IIHS vizsgálatsorozata kis átfedéses töréstesztet is tartalmaz, amibe bizony sok gyártónak beletört már a bicskája – pontosabban más teszteken jó eredménnyel végzett típusa. Nem úgy a Mazda!

Elődjéhez hasonlóan az új Mazda CX-5 is a legjobb minősítést kapta az amerikai IIHS töréstesztje alapján

Persze nem csupán a kis átfedéses törésteszt az IIHS vizsgálatának „banánhéja”, hanem a fényszórópróba is, amin például neves prémium konkurensek is elcsúsztak már. Sőt, igazából korábban a CX-9 és most az új CX-5 szintén a fényszórói kapcsán kapott némi dorgálást az IIHS tesztjén. Pontosabban még a magasabb felszereltségi szintek adaptív vezérléssel és automata távolságifény-kapcsolással ellátott LED fényszórói sem kaptak maximális pontszámot az IIHS szigorú szakembereitől. Az ok most, a 2017-es CX-5 esetében is ugyanaz volt, mint legutóbb a CX-9 kapcsán, vagyis az IIHS még hosszabb jól bevilágított útszakaszt vár el, mint amit az egyébként kiváló LED fényszórók tudnak.

Ismét bizonyítást nyert, hogy a Mazda tömegcsökkentési koncepciója a biztonság szempontjából is előnyös

Még jó, hogy az IIHS elvárása és a Mazda fényszóróinak képességei között nem jelentős az eltérés, ezért is érdemelték majdnem a legjobb minősítést az automata fényszórókapcsolással is ellátott adaptív fényszórók. Valamint szintén ezért kaphatta összességében a legjobb, azaz a Top Safety Pick+ végeredményt az új Mazda CX-5, hasonlóan a legutóbb vizsgált CX-9 SUV Mazdához. Márpedig az aprónak látszó „+” a Top Safety Pick után is számít ám, méghozzá sokat. Számos más márka modellje „csupán” erről a pluszról marad le, és emiatt nem említhetik őket egy lapon a legjobbakkal. A Mazda esetében viszont ennél is messze többről van szó. Legfrissebb töréstesztjével az IIHS valójában nem csupán a CX-5 biztonságát minősítette a legjobbnak, hanem az egész márkáét. Ezzel ugyanis túlzás nélkül az észak-amerikai piac legbiztonságosabb márkája a Mazda.

Az új CX-5-ben is az ülőlapok és a háttámlák találkozásánál túl mélyen megbúvó kampók miatt nem kaphatták a legjobb minősítést az Isofix gyerekülés-rögzítési pontok – csakúgy, mint a CX-9-ben

Azért lehet a Mazda a tengerentúl legbiztonságosabb márkája, mert a CX-5 és a CX-9 mellett az összes többi típusa is a legmagasabb szintű Top Safety Pick+ minősítést érdemelte ki az IIHS töréstesztjein. Igaz, a Miata, vagyis az MX-5 nem járt még náluk – ezt a kategóriát nem is vizsgálják – a Mazda2 pedig nem kapható odaát. Pontosabban négyajtós változatát immár Toyota Yaris iA néven árusítják, és ez is Top Safety Pick minősítést kapott. Így tehát csak a „+” hiányzik az alapáras halogén izzós fényszórók teljesítménye miatt, ám Európában a Mazda2 is elérhető a kiváló LED fényszórókkal. Az új Mazda MX-5 pedig az Euro NCAP töréstesztjén bizonyult kategóriája legjobbjának. Ennek ellenére mégsem kapta meg a maximális öt csillagot, főleg az olyan elektronikus biztonsági asszisztensek „hiánya” miatt – mint például az automatikus vészfékasszisztens – amelyek egyébként sem jellemzőek a roadsterek körében. Összességében tehát elmondható, hogy biztonság terén immár bizonyítottan túlszárnyalta „prémium” vetélytársait a Mazda, amiből persze megint elsősorban a vevők jönnek ki nyertesként. Hiszen nemcsak élvezetes, hanem biztonságos autót választanak, bármely Mazda mellett döntenek is.

One Comment:

  1. Pingback: Feljebb lépett – Mazdablog

Comments are closed