Elszántan dolgozik a Mazda azon, hogy igazán elismert „prémiummárkává” váljon. Az új CX-5 újabb példája annak, hogy nem csak a marketinggépezet dolgozik ezen a Mazdánál, hanem valóban érdemi munka folyik a háttérben is.

Az amerikai IIHS töréstesztje alapján nem csak az új CX-5 tartozik a legbiztonságosabb SUV modellek közé, hanem a Mazda valamennyi típusa. Ezzel a japán márka ülhet a biztonság trónjára a tengerentúlon.

Töréstesztnek vetette alá az amerikai IIHS a legnagyobb Mazdát. A CX-9 eredménye azért is érdekes, mert műszakilag az új CX-5 közeli rokona.

Legutóbb megvizsgáltuk, hogy pusztán az anyagiak vonatkozásában, milyen ajánlat a Mazda CX-5 második generációja. Most olyan összehasonlító teszteket kerestünk, amelyben már menet közben is kipróbálták az autót. Lássuk, mit tapasztaltak a külföldi tesztelők!

Immár hazánkba is megérkezett a Mazda CX‑5 második generációja. Megnéztük, mit takarnak a számok, azaz mennyire jó vétel az új CX‑5.

Kár, hogy nem rendelhető extra a sátortető a Mazda CX-5-höz, pedig igazán praktikus lenne a sokat kempingezőknek, ugye? Bejegyzésünkben a sátortetős CX-5 prototípusról írunk – csak alacsony termetűeknek.

Felsorolni is hosszú lenne, hogy mennyi biztonsági kiegészítővel bővült egy Mazda felszereltsége csupán az elmúlt tíz-tizenöt évben. Most olyan technológiákról esik szó, amelyekkel a téli vezetés is biztonságosabb és könnyebb.

Röviden és tömören összefoglalható a Mazda tavalyi éve: tovább dübörgött a SKYACTIV és a KODO, valamint egy új szlogen, a G-Vectoring Control is melléjük került, de Wankel és MPS nem érkezett.

Papíron rendkívül jól mutatott a Mazda CX-5 kínálatában újonnan megjelent Takumi felszereltség, úgyhogy utánajártunk, hogy valóban őszinte örömre ad-e okot az új felszereltség. Két különböző motorral és hajtásképlettel is kipróbáltuk a szabadidő-járművet, természetesen mindkettőt Takumiként.

Míg idén egy apróbb ráncfelvarráson esett át, addig a 2017-es modell már jelentős módosításokkal kerül piacra jövő nyáron. A Los Angeles-i Autókiállításon mutatta be a Mazda az új CX-5 típust, amelynek elődje 2012-ben a könnyűépítésű SKYACTIV technológiát és a KODO dizájnt is elsőként hozta el a Mazda életébe.

Van valaki, aki önként néz tévéreklámokat? Az internet legnépszerűbb videó megosztója, a Youtube szerint igen, meglepően sokan. A MazdaUSA csatorna legnépszerűbb filmjei ugyanis reklámok. Hét darab 30 másodperces, kedves kis alkotás, amiknek az üzenete az, hogy Mazdát vezetni jó.