A Földgömb másik oldaláról, Ausztráliából érkezik tíz tipp a biztonságos hóban autózáshoz! Bár messzi tájról üzennek, érdemes megfogadni a tanácsokat!

A japán autóipar említésekor az első, ami az emberek eszébe jut, a megbízhatóság, ebben pedig a Mazda mindig is az élen járt. Egy másik bevillanó dolog pedig az „elborult” japán tuningmesterek munkássága, amelynek láttán legalább úgy meglepődünk, mint ha egy kaiju jönne velünk szemben az utcán.

Korábban, amikor nálunk járt a Mazda CX-5 szerettük. Nem is csoda, hiszen rajtunk kívül is sokan voltak ezzel így. Kategóriájában igen jó helyet sikerült kivívnia magának, ami kényelmét, terepjáró képességeit nézve nem is csoda. A legutóbbi ráncfelvarrás pedig azt irányozta elő, hogy a Mazda SUV még jobb lett. Vajon valóban így van?

2015 nem csupán a megújulása éveként vonul be a CX-5 első generációjának történelemkönyvébe. Hanem azért is, mert elkészült az egymilliomodik példány a Mazda népszerű SUV típusából. Ezzel ráadásul majdnem rekorderré vált. Igen, csak majdnem.

CX-3, CX-5, no meg a nagy elődök, CX-7 és CX-9 nyomába szegődünk, hogy kiderítsük, honnan kerültek a Mazda kínálatába. A márka szabadidő-autós történelmi áttekintése következik.

Akár a címben szereplő felkiáltás is lehetne a most következő Mazda CX-5 koncepció kódneve, ám a Mazdánál úgy döntöttek, inkább a „felcicomázásában” segédkező hollywoodi színész előtt tisztelegnek vele.

Hat „prémium” és öt további – többnyire japán – vetélytársat találtunk a megújult Mazda CX-5 számára, amelyek közül a leginkább összevethetőkkel hasonlítottuk őket egymáshoz. Akadt néhány meglepetés is, a Mazda első KODO szabadidő-autója azonban bebizonyította, hogy ebben a kategóriában is masszívan állja a sarat.

Már megszokhattátok, hogy a Mazdablog bejegyzései között megtalálhatjátok a Mazda Centrum közösségi oldalának nyertesit, illetve az Ő beszámolójukat egy-egy tesztútról. Legutóbb Zahorecz Attila, 32 éves tervezőmérnök nyert tesztlehetőséget, így következzenek az Ő gondolatai a Mazda CX-5-ről.

Bemutatott újdonságai tömkelegével a Los Angeles Auto Show standján egyértelműen érzékeltette a Mazda, milyen fontos piac számára az Egyesült Államok. Az első alkalommal ott bemutatott vadonatúj CX-3 szabadidő-autóról már írtunk. Ám, ahogy Kevin MacCallister mondaná: van még, ahonnan ez jött. Itt van például a megújult CX-5.

Egy márkablognál joggal érheti az a vád a szerzőket, hogy elfogultak. Mi éppen ezért igyekszünk szem előtt tartani az objektivitást, mint legfőbb erényt. Ha ebből az adódik, hogy negatívumokat is fel kell sorolni az adott autóról, ám legyen, megtettük ezt már korábban is. A CX-5 azonban olyan tapasztalatokkal gazdagított, amelyekre én magam sem számítottam.