Most jön a csattanó

IIHS_3Videós összeállítás következik Mazdák töréstesztjeiről!

Korunk legújabb autói rendkívül biztonságosak, és a Mazda ezen a területen is az élen jár. Zseniális vezetősegítő rendszerek rendelhetők a Mazdákba, amelyek az emberi mulasztásból történő balesetek kivédésében játszhatnak szerepet. Viszont, amikor már elkerülhetetlen az ütközés, színre lép a következő „védelmi vonal”: a légzsákok, a gyűrődőzónák és az ultra-magas szakítószilárdságú acél. Persze ettől még senki nem válik sebezhetetlenné, érdemes megnézni a törésteszteket néha, és elgondolkodni. Ezek egyszerre megnyugtatóak – mert nem látunk szanaszéjjel szakadó tesztbábukat, tehát feltételezzük, hogy megúszhatjuk a csattanásokat –, másrészt látszik az is, hogy mindenképp fájni fog a nagy sebességnél bekövetkező ütközés. Ez a nagy sebesség a most következő amerikai IIHS töréstesztek esetében 64 km/h.

IIHSCX5

Az IIHS rövidítés az Insurance Institute for Highway Safety szervezetet takarja, amelyet 1959-ben alapított három nagy biztosítótársaság. Ők az USA piacának 80 százalékát lefedték akkoriban, és a közutak biztonságosabbá tételének célja lebegett szemeik előtt. Egy évtizeddel később, 1969-ben már független kutatószervezetként működve igyekeztek csökkenteni a balesetek számát, illetve a mégis bekövetkező balesetek súlyosságát. Ennek részeként nyitották meg 1992-ben modern kutatóközpontjukat Virginiában, ahol 1995-ben kezdődtek a frontális töréstesztek. A náluk megforduló járművek fele rossz vagy épp határesetnek bizonyuló eredményeket ért el a ’90-es évek végén. Manapság viszont szinte mindegyik jármű jó eredményt ér el a félátfedéses frontális ütközéskor, megmutatva, hogy az autógyártók mennyire komolyan veszik a biztonság kérdését. 2003-tól oldalütközéseket is vizsgálnak, illetve ráfutásos és borulással járó baleseteket is szimulálnak. 2012-ben pedig elkezdték a kis átfedéses frontális törésteszteket, ami még komolyabb biztonsági fejlődésre sarkallja a gyártókat.
Hangsúlyozzuk, hogy a most következő videókban 64 km/h sebességgel ütköznek az autók, ijesztő tehát belegondolni, hogy a sebesség növekedésével mekkorára nőhet a pusztítás mértéke. Egy kis képzavarral élve, kellemes szörnyülködést kívánunk, és balesetmentes közlekedést mindenkinek!

A legújabb Mazda6 jó eredményt ért el, itt a kis átfedéses törésteszt látható:

A Mazda3 is jó eredmény ért el, szintén kis átfedéses ütközés látható róla:

Mondani sem kell, hogy a CX-5 is jó eredménnyel végzett:

A kínálat régebbi típusai is megtalálhatók az IIHS listáján. Például a CX-7:

Íme a Mazda3 első generációja:

Végül a Mazda6 első generációja:

3 thoughts on “Most jön a csattanó

  1. Csak a MAZDA!!!! Az egész családnak Mazdája van!!!

  2. Csak a Mazda”,mtem!!!!ert megbízható,szép,kényelmes,a Japánokra jellemző összes jó tulajdonságát szer

Comments are closed.