Szárnyaló Mazda-értékesítés

Mazda_Route3_2013_Yokohama_Japan_01__jpg300Kevés más márka értékesítési eredményeiről érdemes szót említeni, mint a Mazda, hiszen az európai újautó-eladások bizony nem éppen biztatóak. A Mazda mégis rekordmértékben tudta növelni eladásait és bevételeit Európában és világszinten egyaránt.

Még nagyobb lendülettel gyűjti a díjakat a Mazda, a KODO formanyelvvel megrajzolt vonalakat hordozó típusai piacra dobása óta. A Hatos és a Hármas Mazda megjelenését méltató elismerések mellett a fejlett műszaki tartalmat értékelő díjak is megtalálják a márkát, csakúgy, mint a vevők. Az eladások alapján egyértelműen elmondható, hogy a forma és a belbecs e szerencsés találkozását az új autóra vágyók is felismerték.

A legújabb Mazda-sláger, a Hármas világszerte igen kedvező fogadtatásra talált
A legújabb Mazda-sláger, a Hármas világszerte igen kedvező fogadtatásra talált

Ez év első három hónapjában több mint ötvenezer új Mazda lelt gazdára Európában, ami 26,3 százalékkal, vagyis bő tízezerrel darabbal több, mint az előző év első negyedévében értékesített mennyiség. Túlzás nélkül példaértékű az ilyen jelentős bővülés Európában, hiszen a Mazda nem holmi újonnan feltörekvő, alig ismert márka, amelynél természetes lenne a bővülés. Figyelembe véve, hogy az európai piac többi szereplője korántsem könyvelhet el ilyen sikereket, a Mazda kéttized százalékkal növelte piaci részesedését, 1,3-ről 1,5 százalékra.

A Mazda kevés divatautójának egyike a szabadidő-autók hullámát meglovagoló CX-5
A Mazda kevés divatautójának egyike, a szabadidő-autók hullámát meglovagoló CX-5

Mindezt egy olyan – március 31-én zárult – teljes pénzügyi évben érte el a Mazda, amely a világszintű értékesítés teljesítményeként a vállalat 94 éves történelmének legmagasabb, 1,36 milliárd eurós üzemi eredményét hozta a Mazda számára, 1,33 millió eladott jármű mellett. Ami furcsa, de örömteli, hogy amikor más gyártók szinte minden kontinensre más formájú típusokat kreálnak „az eltérő ízlésvilág” kielégítésére, akkor lehetséges, hogy a Mazda6 és a Mazda3 mindenhol tetszik? A jelek szerint nagyon is.

A Mazda kínálatának egyik legkorosabb típusa a Kettes, így ennek leváltása sem várat már sokat magára
A Mazda kínálatának egyik legkorosabb típusa a Kettes, így ennek leváltása sem várat már sokat magára

További érdekesség, hogy a Mazda nem divatmodellekkel nyer csatát, hanem a „kommersz” kompakt- és középkategóriában kínált új típusaival, amelyek mellett a piaci bevezetése óta is folyamatos érdeklődést és vevőket hozó CX-5 szabadidő-autó említhető még vagány húzótermékként. E típusok közös ismertetőjegye a KODO elnevezésű formai stílus és a SKYACTIV néven ismert, környezetvédelmet és gazdaságosságot célzó technikai csomag, amely olyan egyszerű és karbantartásmentes megoldásokkal valósítja meg céljait, mint például a tömegcsökkentés, és nélkülözi a hibridhajtás vagy a benzinmotorok esetében a turbófeltöltő többletköltségeit és súlytöbbletét. Mindezeket a manapság nem szokványos törekvéseket jól érzékelhetően értékeli a piac, így érthető, hogy a Mazda felfuttatja a termelést új mexikói gyárában, és az előtte álló évre további növekedést vár.

A Mazdánál a zászlóshajó is húzótermék
A Mazdánál a zászlóshajó is húzótermék