A legkisebb is számít

M2_010_kiemelt

Már az első találkozás alkalmával is ígéretes volt a Mazda új kisautója, amely Genfben még Hazumiként mutatkozott be.  Ahogy jöttek az újabb hírek, az ígéret továbbra is reálisnak tűnt, mert az új Mazda2 szinte mindent megkap, ami a nagyokhoz jár, azon túl, hogy megjelenésében is hozzájuk igazodik.

Yamaguchiban, a japán Hofu üzemben megkezdték az új Mazda2 gyártását, hiszen ősszel már a kereskedőknél is megjelennek az első példányok Japánban. Állítólag azonban a világ többi részén sem kell sokáig várni az újdonságra, vagyis legkésőbb 2015 folyamán mindenhová befut a Mazda kisautójának negyedik generációja.

Mármint a Mazda 121 utáni kisautók negyedik generációja, mert Mazda2-ből még csak a harmadik generáció érkezik Európába, de a számok és nevek kavalkádjába hamar bele lehet gabalyodni a márka kisautóinak világában. Pedig érdekes világ ez, például azért, mert a Mazda sokáig nem is kínált – az európai mércével bíró – kisautót. A kompakt típusainál kisebb négykerekűek mind minik voltak, gyakorlatilag csak a japán piac számára. Az 1980-as években érkezett az ezek közötti űrt betöltő első, szögletes karosszériás Mazda 121, amit a kilencvenes években minden női szívet megdobogtató, gömbölyded vonalakkal megrajzolt utód követett. Még ez is 121 típusjelzést viselt a hátulján, ám az utána következő, 1996-ban bemutatott, ismét szögletes karosszériás mini-egyterű már Demio néven jelent meg, hazánkban is. Japánban a mai napig így hívják a Mazda kisautóját, Európában viszont a Demio első generációját váltotta a Mazda2 első nemzedéke. Így tehát ugyanaz az autó, a Demio most érkező negyedik nemzedéke egyúttal a Mazda2 harmadik generációja.

m2_020

Az új Mazda2 vonalvezetése is a KODO formanyelv szerint készült. Fényszóróból kétfélét sejtetnek a közzétett fotók
Az új Mazda2 vonalvezetése is a KODO formanyelv szerint készült. Fényszóróból kétfélét sejtetnek a közzétett fotók

A Demio és a Mazda2 közötti fő különbség azonban típusfelirataikban ki is merül, illetve Japánban nem kínálják majd az erősebbik benzinmotort. A típusban debütáló vadonatúj kis dízelmotor mellett más piacokon ugyanis két benzinégető erőforrás szerepel a palettán. Ezek a következetesen 1,5 és 1,3 liter lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses SKYACTIV-G benzinmotorok. A CX-5, a Mazda6 és a Mazda3 után így a Mazda2 a negyedik típus, amely minden tekintetben felvonultatja a SKYACTIV technikai vívmányokat és a KODO formanyelv jegyében rajzolták meg vonalait. Természetesen utasterében is „újvonalas” a kis Mazda, a márka nagyobb típusait idéző megoldásokkal.

m2_030

A lemezek alatt a jelszó: SKYACTIV. A műszerfal leginkább a Mazda3 hangulatát idézi, és a képek alapján kétféle műszerpanellel készül
A lemezek alatt a jelszó: SKYACTIV. A műszerfal leginkább a Mazda3 hangulatát idézi, és a képek alapján kétféle műszerpanellel készül

Magabiztosan állítja a Mazda, hogy az új Kettes többet nyújt majd, mint amit ebben a kategóriában elvárnának, egyelőre azonban nem derül ki, mely területen számíthatunk forradalmi újdonságra. A képek tanúsága szerint viszont választható majd automatikus sebességváltó, és – ami tényleg nincs még a kategóriában – a fontosabb menetadatokat a szélvédő elé vetítő Head-up Display és Sport kapcsoló is látható. Szintén biztató, hogy a SKYACTIV mellett az i-ACTIVSENSE vezetőtámogató biztonsági kiegészítői is elérhetők majd az új Mazda2-ben, márpedig ezek még valóban nem jellemzők a kisautók kategóriájában. A nagyokhoz illően a legkisebb Mazda is megkapja az MZD Connect fedélzeti kommunikációs és szórakoztató rendszert, hogy az utazás minden utas számára élvezetes legyen. Mindezek jóvoltából a Mazda2 következő nemzedéke kimagasló biztonsági és gazdaságossági jellemzőkkel, a megszokott praktikus részletekkel, valamint vezetési élménnyel, vadító külsőbe bújva érkezik hamarosan Magyarországra is. Várhatóan jövő év elején így kínálata mindkét végét megújítva – a Mazda2-vel –, sőt kibővítve – a Mazda CX-9-cel – szárnyalhat tovább hazánkban is a Mazda.