Sen és Ultrasuede

Elsőként dízelmotorral próbálhattuk ki a Mazda6 megújult változatát, amit már igazán nagyon vártunk. Előzetesen annyit elárulhatunk, hogy nem is csalódtunk a régi-új Mazda6 alaposabb megismerése után.

Négy kilométerrel vettük át a megújult Mazda6 tesztautót, és a szalonban közvetlenül egymás mellé állított 2017-es és 2018-as modellek jóvoltából részletekbe menően összehasonlíthattuk a két évjárat eltéréseit (bár a felszereltségek is eltértek). Kétségtelenül nem változott annyit a Mazda6 a megújulása során, mint nemzedékváltásakor a CX-5 egy éve. Azonban így testközelből megtapasztalva az újdonságokat, ki merjük jelenteni, hogy több ez, mint egyszerű megújulás. E nemzedék eredetileg 2012-ben megjelent változatához képest mindenképpen túlzás nélküli ez az állításunk. Persze ezt már csupán a képek alapján is megállapítottuk, a bemutató után. Most pedig örömmel nyugtáztuk, hogy valóban szinte csak tesztautónk külső vonalai idézik pár évvel ezelőtti társát. Részleteiben viszont még kívül is új a Mazda6.

Minél szélesebbnek igyekszik láttatni a belsőt az új műszerfal

A hűtőmaszk vízszinteset felváltó új rácsozása azonnal beazonosíthatóvá teszi a Mazda6 legfrissebb változatát. No és az, hogy a leggazdagabb kivitelen sincsenek önálló ködfényszórók, mert ez a funkció is a főfényszóró házába költözött. Ennek hatásosságáról ugyan nem tudtunk meggyőződni a tesztidőszak verőfényes napjai során, de remélhetőleg látunk majd még másik példányt a friss Mazda6-ból, akár a ködös ősz folyamán is. A többi újdonságot viszont már most kipróbálhattuk, hiszen azok amúgy is odabent vártak. Az utastér ugyanis tartalmilag és megjelenésében egyaránt többet ad, sőt „feljebb lépett” – ami a minőségi összbenyomást illeti. Ezt persze szintén láthattuk már a fotókról, de élőben még inkább meggyőző a változás.

Igazán hasznos a 360 fokos kamerarendszer, csak a képminőség lehetne szebb

Szinte egy teljesen új autó hatását kelti a műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpitok. A tervezők annyira jól eltalált érzékkel nyúltak ezekhez, hogy elsőre olyan érzésünk támadt, mintha egészen megújult volna minden. Az elhelyezésükben és kivitelükben is módosított, igényesebb levegőbeömlők és kilincsek, valamint az újjászabott középkonzol is igazi „prémium” hangulatot áraszt, csakúgy, mint az új műszerblokk. Persze mi nem csak azért mondhatjuk szerencsésnek magunkat, mert elsők között ismerkedhettünk a friss Mazda6 egy példányával, hanem azért is, mert tesztautónk a leggazdagabb felszereltséggel érkezett hozzánk. Ez a Revolution Top fölé érkezett Takumi Plus, valódi japán Sen fa díszítőelemekkel, Nappa bőrbe bújtatott ülésekkel és Ultrasuede NU elnevezésű anyaggal díszített műszerfallal.

A középső műszer valójában egy kijelző, többféle „arculattal”

A Mazda6 csúcsát választó szerencsések tehát nem csupán megjelenésében, hanem minden egyéb érzékszervüket ingerlő módon is a legigényesebb anyagokkal találkozhatnak az utastérben. Bárhová nyúlunk, finom tapintású anyagokkal érintkezünk, beleértve a műanyagokat is. A műszerfalon és az ajtókon feszülő nyersbőr hatású „Ultrasuede” sem ugyanaz, mint például a CX-3-ban, és az utasteret betöltő nemes Nappa bőr illata is egyedi. Szintén újdonság az első ülések szellőztetése. A háromfokozatú kapcsolóval aktiválható funkció igazán jól jött a 30 fokos kánikulában. Szinte nesztelenül, mégis érezhetően teszi a dolgát a rendszer, így többnyire izzadságfoltok nélkül szállhattunk ki az autóból a nyári melegben is.

Csendes, gazdaságos és erős az immár 184 lóerős dízelmotor

Ugyancsak újdonság a műszerfal központi kijelzőjén, a sebességmérőben látható fedélzeti számítógép adatai között felbukkanó AdBlue folyadékszintről tájékoztató adat. Mivel tesztautónkat dízelmotor hajtotta, így itt láthattuk az AdBlue folyadékszintet – százalékban kifejezve – valamint hogy mennyi kilométer múlva esedékes az újratöltés. A 2,2 literes dízelmotor erősebb változata immár 184 lóerőt és 445 newtonmétert teljesít, s tesztautónkban hatfokozatú automatikus váltó csatlakozott hozzá. Eddig is aligha találhattunk kivetnivalót a Mazda dízel-automata párosában, és ez most még inkább igaznak bizonyult. Minden körülmények között, fordulattól függetlenül bőven elegendő tartalékkal mozgatta tesztautónkat a még gazdaságosabb és tisztább egység. A fokozott zajcsillapítás jóvoltából hangja is szinte csak hidegindítás után hallható az utastérben, ahol alapvetően a korábbinál nagyobb csend honol.

Már a Mazda6 is pompázhat Soul Red Crystal árnyalatban. Nekünk fehéren is nagyon tetszett

Szintén a kényelmet fokozza az átdolgozott felfüggesztés. Komfortosabb a rugózás, még a 19 colos kerekekkel is, bár érezhetően az abroncsok jelentik a szűk keresztmetszetet a kényelem szempontjából. Ballonosabb abroncsokkal nyilván még szebben ringat a Mazda6, az igazi bravúr azonban a kiegyensúlyozottsága. Vagyis, hogy összességében milyen kiválóan eltalálták a mérnökök az arany középutat a stabilitás és a kényelem között.
A 360 fokos kamerarendszer jóvoltából nemcsak könnyebb, hanem biztonságosabb is a manőverezés. További biztonságfokozó módosítások a 80 méterrel messzebb világító távolsági fényszórók, a már 30 kilométer/órás tempó alatt is működő távolságérzékelő radar és a gyalogosgázoláskor „hasznos” aktív motorháztető. Ez utóbbira soha ne legyen szükség, a Mazda6 legfrissebb változatát viszont bármikor melegen ajánljuk mindenkinek, aki szereti az igényes és élvezetesen vezethető négykerekűket.