Van új a nap alatt (nyitott tetővel)!

Tudjuk már, hogy megújult a Mazda MX-5 negyedik nemzedéke. E jeles esemény újra apropót adott, hogy megemlékezzünk az MX-5 egyéb aktualitásairól is.

Először csupán pletykaként, aztán tényként írtunk már korábban a Mazda MX-5 ND megújulásáról. A legszerencsésebbek már az MX-5 friss példányait is elvitték egy-egy próbakörre. Ezek során nem csupán magukban ismerkedtek velük, hanem társat is igyekeztek találni melléjük. Habár ez aligha könnyű, hiszen az MX-5 a maga nemében és ár-érték arányával szinte vetélytárs nélküli a piacon. Lejjebb megtalálhatók a linkek a tesztekhez, de előbb még érdemes feleleveníteni az MX-5 történetét – „tipikusan amerikai szemszögből” – az alábbi videóból:

Az MX-5 „páratlansága” nemcsak hazánkban, hanem külföldön is igaz. Persze arrafelé is megpróbálnak vetélytársakat keresni a Mazda roadsterének az ottani tesztelők. Ezért aztán az alábbiakban pár határon túli MX-5-összehasonlítást gyűjtöttünk össze.
A PistonHeads a vászontetős MX-5 kétliteres, 184 lóerős kivitelét a Toyota GT86 Blue Edition változatával vetette össze. Természetesen nem akarjuk „lelőni a poént”, de annyit elárulunk, hogy a Mazda négykerekűjével autóztak szélesebb mosollyal a britek. Ahogy fogalmaztak, „ha te és szükséges holmijaid is beférnek az MX-5 roadsterbe, akkor válaszd a Mazdát”.
Egy másik tesztben a Whatcar magazin még az MX-5 RF megújulás előtti, tehát gyengébb kétliteres változatát hasonlította össze a jóval erősebb Mini kabrióval. Végül mégis a Mazda került ki győztesen.
Vajon miért? Az alábbi videót megnézve máris nem kérdés ez többé.

A fenti videóban szereplő jármű egy – kissé tuningolt – MX-5 NC gyors körét mutatja a Nürburgringen. Ám hiába csupán előző generációs ez a roadster, hiszen a vezetőülésben a Koenigsegg tesztpilótája keresi a kis Mazda határait. Korábban is próbára tette már gazdája felpiszkált NC-jét, ugyanitt, némileg szerényebb eredménnyel. Azonban nyilván eme MX-5 számára sem teltek el eseménytelenül az elmúlt hónapok, ennek is köszönhető a parádés új köridő. Hiszen a – nem hivatalos – eredmény 7 perc 37 másodperc, ami jóval erősebb modellek szintjére emeli kedvenc japán roadsterünket. Konkrétan az alábbi táblázat tartalmazza, hogy ezzel a köridővel mely típusokkal került egy ligába ez a remekül felkészített MX-5.

Néhány aktuális köridő 7:37 táján, a Nürburgringen

Ahogy illik, a végére hagytuk a „desszertet”, ami ezúttal Új-Zélandról érkezett. Arrafelé most ért véget a tél, és az ottani újságírókat egy hangulatos autókázásra hívta meg a Mazda. A helyszín egy síparadicsom, ahol egyrészt megismerhették az összkerékhajtású CX-5 modellek tudását, másrészt kedvükre csúszkálhattak a hátsókerék-hajtású MX-5 és az ott még kapható BT-50 modellekkel. Akik ezen a rendezvényen részt vettek, azoknak tehát a Mazda minden „ötös típusa” nyerőnek bizonyult egy kis örömautózáshoz. Ebből ad ízelítőt az alábbi rövid videó. És hasonló élmények várnak a hazai MX-5 és CX-5-tulajdonosokra is, hiszen hamarosan itthon is beköszöntenek a téli napok.

Ha pedig már a CX-5 szóba került, akkor nem hagyhatjuk említés nélkül a legfrissebb pletykát. Eszerint állítólag a Mazda közepes SUV csúcsmodellje is megkapja a Mazda6 2,5 literes turbófeltöltős benzinmotorját. Az persze már más kérdés, hogy vajon hol kerül forgalomba ez a kellő erőtartalékkal felvértezett CX-5. A Mazda6 2.5T modellek kizárólag Észak-Amerikában kaphatók, és jó eséllyel a CX-5 ugyanilyen erőforrással ellátott társaira is ez a sors vár. Persze emlékezzünk vissza, hogy néhány példány erejéig az előző Mazda CX-9 is „hivatalosan” eljutott hazánkig, így elképzelhető, hogy a legerősebb Mazda6 és CX-5 modellekkel is megesik majd ilyesmi. Mi mindenesetre bizakodók vagyunk.