Előző bejegyzésünkből megtudhattátok, milyen együtt élni az eddigi utolsó MPS Mazdával. Csapatunk tagja most azt is elárulja, milyen típushibákra, szervizköltségekre számíthat az, aki belevág a legendás MZR 2.3 DISI Turbo motorral szerelt Mazda fenntartásába.

Aki rendszeres olvasója a Mazdablognak, már ismeri csapatunk egyik projektautóját, ezt a 2009-es, BL sorozatú MPS-t. A jó erőben lévő Mazdáról azonban közel egy éve nem olvashattunk, legalábbis egészen eddig. Most ugyanis újabb tapasztalatok jönnek, ráadásul ismét két részletben!

Még hatéves sincs, de már átfordult a kétszázezren Barátunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3 G100 autójának kilométer-számlálója. A nevezetes és sokak által kritikusnak tartott futásteljesítményt egy időszakos látogatás kísérte a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, ahol ezúttal is csak annyit sikerült megállapítani, hogy a jármű állapota továbbra is minden szempontból kiváló.

Ismét nálunk járt egy új Mazda3 tesztautó, az előzőnél gazdagabb felszereltséggel. Ennek köszönhetően találtunk még néhány érdekességet a Mazda új büszkeségének fedélzetén. Vajon illenek ezek a márka prémiumtörekvéseihez? Az alábbiakból megtudhatod.

Milyen az új Mazda3 SKYACTIV-X hajtáslánccal? Milyen újdonságokkal rukkol ki a jövőben a Mazda? Valóban csak hibridhajtással várható a Wankel-motor visszatérése? Majdnem minden kérdésre választ kapsz az alábbiakban, sok egyéb érdekességgel kiegészítve.

Szinte örök klasszikusként említhető a Mazda modellek árai feletti vita, hiszen vetélytársai többségéhez viszonyítva árpolitikájában kétségtelenül más utat követ a márka. A Mazda3 példáján megvizsgáltuk, mennyire járnak jól a vásárlók, illetve mennyit változott a Mazdák reálértéke az elmúlt években.

Kiváló a töréstesztje, a legjobb a kategóriájában, az ideális – többcélú – tanulóautó, a legnépszerűbb típus és a tökéletes választás kutyatulajdonosoknak. Mindezek a Mazda típusaira igazak, mutatjuk is, hogy mi, melyikre.

Hatodik évét tapossa és túljutott a 180 ezredik kilométerén Barátunk új kora óta nyomon követett Mazda3 G100 autója. Így ismét átesett egy időszakos karbantartáson a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, ahol az alapos átvizsgáláson kiderült, hogy továbbra is kiváló állapotnak örvend. Nemrég felmerült ugyan az első váratlan kis hiba, azonban ezt egyszerűen és gyorsan sikerült orvosolni.

Sokat pedzettük már a Mazda prémiummá válásának témakörét, az új Mazda3 kipróbálásával viszont a részünkről lezártnak tekintjük a dolgot. Szerintünk képes a márka teljes értékű prémiumtermék előállítására, és az új Mazda3 éppen ilyen.

Immár menet közben is kipróbálhatták a legszerencsésebbek a Mazda3 negyedik nemzedékét. Ennek kapcsán mi is még több részletét megismerhettük az újdonságnak, ezeket gyűjtöttük most össze.

Naná, hogy a csodás fekvésű svájci város is megér egy blogbejegyzést – például egy utazási blog oldalain. Számunkra viszont most természetesen a Genfi Autószalon és annak Mazda újdonságai miatt oly csodás ez a város.