Cél a tökéletesség

Amióta bemutatkozott a Mazda6 aktuális generációja, már másodszor újult meg jelentősebben, pedig már a kiindulási alap is méltó volt a „márka zászlóshajója” címhez. Ugyan minden ilyen alkalom nehezebbé teszi a mérnökök dolgát, valahogy a Mazdánál ennek ellenére sincs „izzadtságszaga” ezeknek a ráncfelvarrásoknak. Mutatjuk, miért.

Kényelem a lényeg

Mint a pirospaprika a pörkölthöz, úgy tartoznak olyan kifejezések, mint a Skyactiv meg a KODO a Mazdához. Az átlagautós talán nem tudja pontosan, hogy milyen technikai részletek, formatervezési irányok vannak a szavak mögött, de biztosan a márkához tudja kötni azokat. Most egy új szlogent kerül ezek mellé, a G-Vectoring Control. Ettől fogja magát minden vezető ügyesebbnek és kipihentebbnek érezni Mazdájában. Manapság, amikor egy autóban több a vezetést támogató rendszert, mint ahány fagyi közül lehet választani egy cukrászdában, nem tűnik olyan nagy dolognak, de a mögötte álló technológia bizony különleges.

Hófehérke az Óperenciás tengeren túl (és innen)

A Mazda6 már többször szerepelt itt nálunk a Mazdablogon is. Most viszont egy érdekes összehasonlítás főszerepét osztottuk rá. Az amerikai Carbuzz magazin tesztjének szempontjai mellé igyekeztünk odatenni a mi szempontjainkat. A téma pikáns, hiszen a Mazda6 egy igazi világautó, amelyet szinte minden kontinensen szeretnek, az azonban közel sem biztos, hogy pont ugyanazokért a tulajdonságokért!

A genfi küldetés

Amikor két esztendővel ezelőtt hazatért a Mazdablog maroknyi csapata a Genfi Autószalonról, vegyes érzelmeink voltak az utazást illetően. A Mazda6 Sportkombi akkor felemás eredménnyel vizsgázott, most pedig arra voltunk kíváncsiak, mi változott a modellfrissítésnek köszönhetően.

Egyet mondunk, 2 lesz belőle

Úgy tűnik, az utóbbi években nagyon jó úton halad a Mazda – ezt a mondatot sokszor olvashatták mostanság azok, akik követik a márka életét. Nem véletlen, hogy szárnyalnak az eladások, Európa-, sőt világszerte. A konkurencia eközben kerek szemekkel figyeli, hogy mi történik a különc japánok házatáján. Most a Mazda2 segítségével megpróbálunk rávilágítani az okokra.

Dupla KODO

Korábban már írtunk a Mazda elmozdulásáról a prémiumgyártók irányába és az ennek is köszönhető, illetve a KODO formatervezési irány eredményeként létrejött exkluzív fotelről. A Mazda tervezői azonban nem érték be ennyivel, tovább fűzték a KODO-szálakat, így egy kanapé és egy kerékpár is kikerült a kezeik közül.

A középkategória ásza

Szép kihívásra vállalkoztunk a megújult Mazda6 vetélytársainak feltérképezésével, hiszen egy különc márka termékének nem is olyan egyszerű reális vetélytársakat találni. Az árban hozzáillők teljesítményben nem stimmelnek, a teljesítményben hozzáillők meg árban, vagy valami egyéb ok miatt lógott ki a ki a lóláb, mire összeállt a végleges lista.

Felszállásra készen

Sokszor említettük már a Mazda azon törekvését, amely szerint a prémiumnak nevezett „autós réteghez” kíván csatlakozni. Mármint, hogy kedvenc márkánk neve is bukkanjon elő az emberek agytekervényeinek erdejéből, amikor például egy beszélgetés során elhangzik a prémium személyautó kifejezés. Egy friss felmérés alapján a Mazda szépen halad ezen az úton is.