248 lóerős MX-5

Van már viszonylag egyszerű megoldás a Mazda MX-5 gyári erőforrásának teljesítménynövelésére. A BBR tuningcég ugyanis piacra dobta a japán roadster jelenlegi generációjának turbófeltöltős teljesítménynövelő csomagját.

Kétszázhetvennel több lett, maradhat?

Az MX-5 japán mérnökei most alighanem rosszallóan csóválják a fejüket, hiszen ők nagyon másképp gondolták el a tökéletes autót, de valljuk be, egyszer mindannyian kipróbálnánk egy 430 lóerős, V8-as motorral szerelt változatot, ha másért nem, hogy megtudjuk, milyen érzés rettegni a kormány mögött.

Ben és a hatos

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy srác, akit Bennek hívtak. Ennek a Bennek pedig volt egy Mazda6-osa, amit le is filmezett, miközben lemossa és kiáll vele az udvarról. Ez azért nem túl izgalmas a történet, ha csak ennyi lenne, biztos nem kerülne be ez az autó a blogunkba, de Ben Mazdája nem hétköznapi autó. Nagyon nem.

Az Ikon és a Fekete Lovag

Nem is olyan rég mutatták be a Mazda MX-5 negyedik generációját, de máris megjelent belőle egy különleges kiadás, az Icon. Elsőre meglepő lehet ez a hír, hiszen ilyen akciókat akkor szoktak bedobni a gyárak, ha fel kell pörgetni az eladásokat, itt pedig erről szó sincs, a gond inkább az, hogy nem tudnak annyi autót gyártani, ahányra megrendelés érkezik.

Rágcsáló

Elképesztő látványosságok „születnek” a tuning világában, köztük talán a legérdekesebbek úgynevezett rat-stílusban. Naná, hogy a Mazda sem maradt ki a szórásból.

Előttem az utódom

Tizenöt esztendő hosszú idő. Főleg a gépjárműiparban, ahol gyakorlatilag ez két teljes modellciklust jelent. Mostani bejegyzésünk két főszereplője között pedig épp ekkora a korkülönbség. A sok hasonló paraméter mellett arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyire eltérő karakterek.

Művészet és Mazda

Szép dolog a művészet, legfőképpen azért, mert mindenki másképpen vélekedik róla. Akadnak, akik csak a Bartók rádióban hallanak és a Szépművészeti Múzeumban látnak művészetet és szinte minden egyebet elutasítanak. Másoknak egy Mazda RX hátsó kerekeivel rajzolt aszfaltmotívum is igazi műremek, nem beszélve az előadásmódról. Az e kettő közötti űrről, illetve még inkább e kettő találkozásáról szól mostani bejegyzésünk.

Díjhalmozó

Nyakunkon a tavasz és már hazánkba is megérkeztek a negyedik generációs Mazda MX-5 első példányai. Csoda, hogy mostanában minden erről az új roadsterről szól a japán márkánál? Sőt, nem csak a Mazdánál, hiszen folyamatosan érkeznek a hírek az újabb és újabb díjakról, elismerésekről, amelyeket az új MX-5 zsebelt be. Íme a legfrissebbek.

Agymenés

Kétségtelen, hogy a Mazda MX-5 a valaha gyártott legnépszerűbb roadster, és ezzel együtt persze sok tuningőrült fantáziáját megmozgatta már az elmúlt bő negyed században. Ismét extrém MX-5 modellek következnek.

Variációk MPS-re

Ó, hol vannak már azok az évek, amikor MPS változat készült a Mazda3-ból. Manapság már inkább az új Mazda3 MPS képe lebeg a szemünk előtt, hiszen egyesek tudni vélik, hogy 2016-ban a jelenlegi generációból is érkezik egy ilyen legerősebb kivitel. Most azonban nem erről esik szó az alábbiakban, hanem az előző Mazda3 MPS modellről.