Agymenés

Kétségtelen, hogy a Mazda MX-5 a valaha gyártott legnépszerűbb roadster, és ezzel együtt persze sok tuningőrült fantáziáját megmozgatta már az elmúlt bő negyed században. Ismét extrém MX-5 modellek következnek.

Írtunk már arról korábban, hogy mennyi mindenre alkalmas a Mazda roadstere – túl azon, amit gyárilag hoznak ki belőle egy-egy kiállítás, vagy limitált kiadás erejéig. A tengerentúlon például még V8-as motort is képesek belepakolni, a gazdaságos gyári erőforrás helyett, és ugyanezt az RX-7 Wankel-motorjával is megteszik. Sőt, Tesla-verő, targoncamotoros MX-5-különlegességet is mutattunk már itt a Mazdablogon. Ám mindezek ellenére még magunk is elcsodálkoztunk azon, amit a közelmúltban tettek egy Miatával, pedig láttunk már alaposan átalakított Mazdát Kettesből és Hármasból egyaránt. No, de ne szaladjunk ennyire előre, a desszertet a végére hagyjuk, azaz kezdjük inkább a legújabb MX-5 szolidabban tuningolt változataival.

Még csak terv, de már így áll a V8-as az MX-5-ben
Még csak terv, de már így áll a V8-as az MX-5-ben

Az amerikai Flyin’ Miata már megmutatta, hogyan kell V8-as erőforrást passzírozni a Mazda MX-5 nem éppen tágas motorterébe. Igen ám, de a roadster negyedik generációja szándékosan könnyebb és bizony kisebb is elődeinél, így korántsem tűnt egyértelműnek, hogy ennél is sikerül a beavatkozás. Igaz, nincs is még piacon a negyedik generációs MX-5 V8, csupán tervszinten nyilatkozott a Flyin’ Miata, hogy minden tőle telhetőt megtesz a siker érdekében. Ugyanakkor egy olyan fotót posztoltak a Facebookon, miszerint az első próba igazán biztatóan sikerült…

Mazda MX-5 a TRA Kyoto újraértelmezésében...
Mazda MX-5 a TRA Kyoto újraértelmezésében…

Nyilván többen gondolják úgy a tengerentúlon, hogy ha megvan a V8, akkor velük van az erő. Egyesek pedig úgy vághatnak erre vissza, hogy minek az erő, ha nem látszik az autón? Nekik szól a TRA Kyoto MX-5 modellje. Vitathatatlanul feltűnő átdolgozása ez a legújabb Mazda roadsternek és már csak az autó látványa ontja magából az adrenalint. Viszont semmilyen információnk nincs az autó teljesítményéről, illetve arról, hogy egyáltalán milyen erőforrás dolgozik ebben az MX-5-ben. Persze játszani, legózni nagyban is lehet. Mármint, miért ne állhatna össze egy igazán egyedi jármű, több tuningolással foglalkozó cég termékeiből? Lehet hurcolni az autót műhelyből műhelybe és mindenhol hozzátesznek valamit. Innen erősen kerül ki, amonnan dögösen, nem igaz?

...erőssége a légterelő és a sárvédő-szélesítés
…erőssége a légterelő és a sárvédő-szélesítés

No, azért érdemes óvatosnak lenni azzal kapcsolatban, hogy hová is térünk be kedvencünkkel, mert nem minden műhelyben tesznek hozzá az autóhoz. Vagy legalábbis nem érdemben. Tehát dolgoznak ugyan, csak a végeredmény nem feltétlenül olyanra sikerül, mint ahogy azt a tulajdonos eredetileg megálmodta. Ilyen félresikerült próbálkozásokat mutat be az alábbi első videó. Kombi MX-5? Miért ne!
És akinek mindez nem elég, az a második videóból félreérthetetlenül megtudhatja, hogy létezik élet ezeken az elfuseráltnak hitt modelleken túl is. Például, ha valaki szándékosan amortizálja le négykerekűjét és még élvezi is, sőt tetszik neki. Eme új irányzat képviselői azok a műhelyek, ahol tuningolásra hivatkozva nem hozzáadnak az autóhoz, hanem inkább elvesznek belőle. Figyelem, az alábbiakban az ízlésbimbók megzavarására alkalmas képkockák következnek, azaz a videóra kattintás csak nagykorú felügyelete mellett ajánlott!