Jövőmotor

Célegyenesbe fordult a Mazda SKYACTIV-X projektje. Ezt mutatja, hogy a közelmúltban „földi halandók” is beülhettek a prototípus SKYACTIV-X autókba, és kipróbálhatták a jövőt. Hónapokkal ezelőtt még csak „kémfotókat” láthattunk a matt fekete Mazda3 prototípusokról, amelyek már a SKYACTIV-X technológiát hordozzák. Lássuk, mit tapasztaltak, akik kipróbálták.

Nekünk így volt szép

Igyekeztünk összeszedni az alábbiakban 2017 legemlékezetesebb pillanatait, bár számunkra igazából minden kedves, ami Mazda. Ezért is szeretünk visszatekinteni így év elején, illetve még távolabbra év közben. Most azonban lássuk, mit hozott 2017 a Mazdának, illetve a Mazda mit hozott a rajongóinak.

Meddig jó?

KAI néven, tanulmány formájában már bemutatták a Mazda3 következő nemzedékét, pedig mi szinte még meg sem szoktuk. Így megváltozott volna a kompakt személyautók piaca, hogy szükséges a Mazda3 frissítése? Utánanéztünk.

Elnémetesedett?

Vajon mi ugrik be elsőre egy friss Mazda3 kapcsán? Egyrészt a vezetési élmény, másrészt az autó magával ragadó látványa. A mai napig így vagyunk ezzel, pedig naponta látunk mindenféle Mazdát. Ezért is döbbent rá meglepődve csapatunk egyik tagja, hogy valójában még nem vezette az aktuális Mazda3-at. Azóta már igen, és alább meg is osztja tapasztalatait.

Egy Mazda élete – Túl a százon

Pontosan három év és három hónap kellett ahhoz, hogy Barátunk új kora óta nyomon követett Mazda3-asa elérje a százezer kilométeres futásteljesítményt. Fontos fordulópont ez egy autó életében, régebben ilyenkor fordult át először a kilométer-számláló nullára. Ám Barátunk Mazdája még most is minden szempontból újszerű állapotnak örvend. Nem is volt szükség más beavatkozásra a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében végzett időszakos karbantartáson, mint a motorolaj és az olajszűrő cseréjére.

Lift helyett lépcső

Néhány héttel ezelőtt már bemutattuk Nektek a Mazda3 megújult, ötajtós változatát. A kronológiához hozzátartozik, hogy az és mostani bejegyzésünk főhőse egymásután jártak nálunk. A lépcsőshátú változatot ötajtós társánál is jobban vártuk, hamarosan el is áruljuk, hogy miért.

Minimalista átalakulás

A Mazda ráncfelvarrások kapcsán mostanában leginkább azt kell magyaráznunk, hogy milyen nehéz dolga volt a mérnököknek. No, nem azért, mert annyi dolguk volt a megújulás okán. Sokkal inkább amiatt, mert nagyítóval kellett keresniük azokat a komponenseket, amihez hozzá kellett nyúlniuk.